Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
frontend for tvheadend?
02-09-2016, 21:58
Question frontend for tvheadend?
For dere som bruker tvheadend, hva bruker dere som frontend / klient?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
02-09-2016, 22:05
RE: frontend for tvheadend?
Nvidia Shield Android TV med Kodi/SPMC som frontend.

Har prøvd mange frontend/backend-varianter og denne slår alt annet ned i støvlene (for mitt bruk).
03-09-2016, 13:09
Ok. Holder det med å installere SPMC på en Android-dings, eller må jeg ha KODI også? Fant ikke ut hvordan jeg skulle konfigurere tvheadend i SPMC...
03-09-2016, 13:25
(03-09-2016 13:09)tingo Wrote:  Ok. Holder det med å installere SPMC på en Android-dings, eller må jeg ha KODI også? Fant ikke ut hvordan jeg skulle konfigurere tvheadend i SPMC...

SPMC er bare en variant av Kodi. Du trenger en av delene, men kan jo installere begge og se hvilken du foretrekker. Kodi har slitt med at android-utviklerne føler seg dårlig behandlet og slutter, SPMC er et resultat av det.

For tvheadend må du installere rett pvr, bruk Google og kodi sitt forum.

Vær også obs på det er stor forskjell på Nvidia Shield og en tilfeldig Android boks.
03-09-2016, 13:32
Rettelse, jeg fant det ut (ved å installere KODI og se hvordan det funket der), men av en eller annen grunn vil ikke SPMC vise "TV" på hovedmenyen (ja, TVH klienten er "enabled").
03-09-2016, 18:38
(03-09-2016 13:32)tingo Wrote:  Rettelse, jeg fant det ut (ved å installere KODI og se hvordan det funket der), men av en eller annen grunn vil ikke SPMC vise "TV" på hovedmenyen (ja, TVH klienten er "enabled").

Du må skru på både TV og addon for tvheadend. I tillegg må addon være riktig konfigurert. Forskjellen mellom Kodi og SPMC er på helt andre ting. Selv bruker jeg SPMC bla fordi jeg får bedre 4K-støtte og audio passthrough.

Men igjen, en tilfeldig Android boks har jeg liten tro på. Da kommer du lenger med feks. en PI3 eller en PI2.
03-09-2016, 19:54 (This post was last modified: 03-09-2016 19:58 by tingo.)
Den tilfeldige Androd-boksen (det er egentlig en mobiltelefon) er en dings jeg bruker for å teste Android-programmer, for å få et inntrykk av hvordan de virker før jeg eventuelt installerer på en annen boks.

Hmm, Pi2 eller Pi3 - da må jeg ha en HDMI til DVI overgang av noe slag. TV'en min er så gammel at det kun har DVI inngang.
10-09-2016, 15:53
Oppdatering: jeg hadde en Raspberry Pi2 liggende, samt en HDMI-til DVI kabel, dermed var det bare å samle sammen resten av det som trengs (PSU, tastatur, mus, mikroSD kort) og installere en av distribusjonene med KODI på. Det ble LibreELEC (Jarvis 16.1) v7.0.2.
Det hele kom opp på TVen med en gang uten trøbbel, og med rett oppløsning. Nice!
Så var det bare å knote seg frem til hvordan man fikk enablet og tatt i bruk tvheadend-plugin, og dermed kan jeg se på kanalene fra tvheadend i KODI, på TVen min. Funker støtt som fjell.
02-10-2016, 19:29
Har også testet opptak (opptaket blir selvfølgelig liggende på tvheadend-serveren) - både opptak og avspilling av opptak funker støtt som fjell. Wink
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)