Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Get med mythtv - ffdecsawrapper - oscam ikke fungert siden 18. nov
10-02-2016, 18:16
RE: Get med mythtv - ffdecsawrapper - oscam ikke fungert siden 18. nov
Dette har plutselig skjedd for meg igjen, er det andre som også opplever det samme? (Mythtv, oscam, sasc-ng..)

-Kalkan
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
11-02-2016, 09:45
Fikk samme problem for ca en uke siden. Fra driftsmeldingene på get.no ser det ut til at det har vært oppdateringer i denne perioden.
14-02-2016, 16:46
Etter å ha testet descrambling med mumudvb tror jeg at jeg har funnet årsaken til problemet. Jeg ser i mumudvb-loggen at Get alltid setter Free_CA_mode til 0, som betyr at alle kanalene er flagget som ukryptert. Det er en med tilsvarende problem på issue trackeren til mumudvb.

Det er enkelt å fikse for mumudvb, det er bare fjerne sjekken i en if-setning (oppgitt i issue trackeren). Sannsynligvis vil det være det samme for ffdecsawrapper, men problemet er å finne ut hvor. Jeg har ikke klart å finne det, det er vanskelig å følge koden.
16-02-2016, 23:24
Etter nattens feilretting hos Get ser det ut til å virke igjen, men jeg tror nok du hadde rett i hva som var årsaken til feilen.

-Kalkan
17-02-2016, 14:54
(14-02-2016 16:46)doozer Wrote:  Etter å ha testet descrambling med mumudvb tror jeg at jeg har funnet årsaken til problemet. Jeg ser i mumudvb-loggen at Get alltid setter Free_CA_mode til 0, som betyr at alle kanalene er flagget som ukryptert. Det er en med tilsvarende problem på issue trackeren til mumudvb

Har du forresten fått mumudvb til å fungere med oscam? Hos meg fungerer mumudvb flott med ukrypterte kanaler, men krypterte kanaler får jeg ikke til. Mumudvb kobler seg til oscam via dvbapi helt greit, og det ser ut til at kommunikasjonen mellom de to fungerer fint. Men, kanalene forblir kryptert.
17-02-2016, 18:06
(16-02-2016 23:24)kalkan Wrote:  Etter nattens feilretting hos Get ser det ut til å virke igjen, men jeg tror nok du hadde rett i hva som var årsaken til feilen.
Hm, fremdeles problemer her Sad

(17-02-2016 14:54)trondmm Wrote:  Har du forresten fått mumudvb til å fungere med oscam? Hos meg fungerer mumudvb flott med ukrypterte kanaler, men krypterte kanaler får jeg ikke til. Mumudvb kobler seg til oscam via dvbapi helt greit, og det ser ut til at kommunikasjonen mellom de to fungerer fint. Men, kanalene forblir kryptert.
Hadde nøyaktig samme problem, og det viste seg at det ikke fungerte med siste revision av oscam. Med r10680 fungerer det som bare det.

Fra mythtv 0.26.6 er det mulig å lese mumudvb http unicast streams med myths iptv recorder. Så med en del workarounds begynner jeg å få et fungerende mumudvb/mythtv-oppsett som erstatning for ffdecsawrapper. Problemer er manglende multirec og støtte for eit-oppdatering. Jeg kan prøve å få skrevet en howto hvis det er interesse for det.
17-02-2016, 19:52
(17-02-2016 14:54)trondmm Wrote:  Har du forresten fått mumudvb til å fungere med oscam? Hos meg fungerer mumudvb flott med ukrypterte kanaler, men krypterte kanaler får jeg ikke til. Mumudvb kobler seg til oscam via dvbapi helt greit, og det ser ut til at kommunikasjonen mellom de to fungerer fint. Men, kanalene forblir kryptert.
(17-02-2016 18:06)doozer Wrote:  Hadde nøyaktig samme problem, og det viste seg at det ikke fungerte med siste revision av oscam. Med r10680 fungerer det som bare det.

Aha! Da må jeg prøve det. Jeg vet det har vært en del rusk med dvbapi og oscam, men jeg trodde det var blitt fikset. r11209 fungerer fint med tvheadend, men helt klart verdt å nedgradere for å se om jeg får mumudvb til å virke.

(17-02-2016 18:06)doozer Wrote:  Fra mythtv 0.26.6 er det mulig å lese mumudvb http unicast streams med myths iptv recorder. Så med en del workarounds begynner jeg å få et fungerende mumudvb/mythtv-oppsett som erstatning for ffdecsawrapper. Problemer er manglende multirec og støtte for eit-oppdatering. Jeg kan prøve å få skrevet en howto hvis det er interesse for det.

tvheadend har også støtte for IPTV nå. Både unicast og multicast skal fungere. Kan være litt ustabilt på internettbaserte IPTV-strømmer (spesielt de jeg trenger proxy for å bruke), men lokale strømmer fra mumudvb regner jeg med vil være ganske problemfri. Ikke noe problem å ta opp flere strømmer samtidig heller.
18-02-2016, 00:49
oscam r10680 fungerte som bare det. Det eneste som er litt frustrerende nå, er at jeg ikke får autoconfig og dekryptering til å fungere sammen. Jeg må liste opp kanalene og legge til oscam=1 på hver kanal for at mumudvb i det hele tatt skal involvere oscam. Ut fra dokumentasjonen ser det ikke ut til at dette skulle vært nødvendig. Heldigvis holder det å oppgi service_id, men hadde vel håpet på en helautomatisk config.

Har du noen tips?

Konfigen min ser slik ut:

Code:
freq=264000
modulation=QAM256
srate=6900

check_cc=1
autoconfiguration=full
autoconf_radios=1
autoconf_sid_list=1040 1041
scam_support=1

ip_http=192.168.1.148
port_http=4242
sap=1

#End of global part

new_channel
service_id=1040
oscam=1

new_channel
service_id=1041
oscam=1
19-02-2016, 17:40
Jeg måtte liste opp kanalene på samme måte, så ikke noen gode tips dessverre.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)