Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Overgang fra GET til Canal Digital - softcam++
29-09-2015, 15:36 (This post was last modified: 29-09-2015 15:36 by bompi75.)
Overgang fra GET til Canal Digital - softcam++
Borettslaget i Osloområdet har vedtatt å gå over fra GET til Canal Digital. Det betyr at løsningen jeg har kjørt i *mange* år må gjøres noe med.

I dag har jeg GET kabeltv, mythtv, 2 stk DVB-C-kort, Norsk tipping kortleser og OSCAM og dette fungerer strålende.

Løsningen når Canal Digital fosser inn er jo en fiks ferdig multimedialøsning med T-we og skal kobles på denne måten, oppkobling t-we. Dette er jo vel og bra og sikkert fungerende, men er det noen der ute som har fått softcam til å virke med Canal Digital. Vil det virke med de eksisterende DVB-C-kortene mine?

Innspill og oppskrifter mottas med takk!
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
01-10-2015, 10:29
RE: Overgang fra GET til Canal Digital - softcam++
Hei

Jeg har tidligere satt opp DVB-C / Oscam på både Get og Canal Digital. Har ikke opplevd noen forskjell i oppsettet, så tror overgangen vil være veldig enkel i ditt tilfelle.

Såvidt jeg vet trenger du kun en oppdatering av boxid i oscam og scanne kanalene på nytt.

/bergie
13-10-2015, 09:01
Sier du fra hvordan dette går? Jeg har en fungerende Get-løsning hjemme, men jeg har Canal Digital på hytta, og lurte på å sette opp et system der også.
Det er vel mulig å kjøre CI+/vanlig CAM i stedet for softcam på Canal Digital. Hadde vært morsomt å høre om noen kjører på dette.
13-10-2015, 22:31
(13-10-2015 09:01)multiscan Wrote:  Sier du fra hvordan dette går? Jeg har en fungerende Get-løsning hjemme, men jeg har Canal Digital på hytta, og lurte på å sette opp et system der også.
Det er vel mulig å kjøre CI+/vanlig CAM i stedet for softcam på Canal Digital. Hadde vært morsomt å høre om noen kjører på dette.

Skal si i fra. Etter planen skal Canal Digital være på plass 1.12.2015. Jeg poster så snart jeg har fått testet.
08-12-2015, 20:51 (This post was last modified: 10-12-2015 00:35 by bompi75.)
(13-10-2015 22:31)bompi75 Wrote:  
(13-10-2015 09:01)multiscan Wrote:  Sier du fra hvordan dette går? Jeg har en fungerende Get-løsning hjemme, men jeg har Canal Digital på hytta, og lurte på å sette opp et system der også.

Skal si i fra. Etter planen skal Canal Digital være på plass 1.12.2015. Jeg poster så snart jeg har fått testet.

Da har jeg fått Canal Digital... ogder stoppet det :-) er det noen som vet hvordan jeg finner BoxID (NDS receiver box id) på en t-we? Og... noen som har noen retning å peke meg mht oppsett i oscam, CAID etc?

Oppdatering:
Fått det til å virke (men ikke akkurat gjennomtestet) . BoxID ikke nødvendig. Poster filer og oppsett hvis noen er interessert.
05-01-2016, 15:56
Hei
Så dette litt sent men.
Jeg har som sagt Get hjemme, men Canal Digital på hytta og tenkte å raske sammen et oppsett der, så hvis du gidde å poste oppsettet hadde det vært veldig fint.
09-01-2016, 01:20 (This post was last modified: 09-01-2016 01:23 by bompi75.)

.docx  CanalDigital oppsett.docx (Size: 9.76 KB / Downloads: 22)
(05-01-2016 15:56)multiscan Wrote:  Hei
Så dette litt sent men.
Jeg har som sagt Get hjemme, men Canal Digital på hytta og tenkte å raske sammen et oppsett der, så hvis du gidde å poste oppsettet hadde det vært veldig fint.

Da har jeg laget en meget enkel guide, se vedlegg. Den har en del forutsetninger og konsentrerer seg om å få oscam til å funke + hvordan man skal scanne etter CanalDigital-kanaler i Mythtv. Hvordan man får ubuntu, kortleser, sasc-ng og mythtv ellers til å funke adresseres ikke.

De grunnleggende komponenetene i oppsettet er (for backend)
Canal Digital – fiber til vegg – coax inn i T-We-boks
Ubuntu 12.04 med patchet kjerne
Cinergy-C DVB-C kort
Norsk tipping kortleser
Oscam
Sasc-NG
Mythtv

Se vedlegg
20-01-2016, 14:38
Trengte du noen overgang fiber-coax, eller var det allerede der?
21-01-2016, 21:12
(20-01-2016 14:38)multiscan Wrote:  Trengte du noen overgang fiber-coax, eller var det allerede der?

Neida - CD monterer en stk boks. Den har fiber inn og coax ut (som skal gå til t-We boksen) og en ethernet RJ-45 som går til den trådløse ruteren. Ingen overgang mellom fiber og coax er nødvendig.

Coax'en fra boksen går selvsagt til PC'en med DVB-C-kort.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)