Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Raspberri PI som PVR backend.
02-04-2015, 01:05
RE: Raspberri PI som PVR backend.
(29-03-2015 10:30)Verderer Wrote:  Ok, prøvde meg litt mer med krypteringen, og det gikk veldig bra.
Det var egentlig ikke noe forskjellig oppsett fra når jeg installerte på x86 maskinen.

Grunnen til at jeg fikk problemer med krypteringen i første omgang var at jeg forsøkte å få kontakt med kortleseren som var fortsatt koblet til x86 maskinen, fikk kontakt men dekrypteringen fungerte bare ikke. Når jeg koblet kortleseren til RPI'en var det ikke noen problem å dekryptere.

For å få sett på SD kanaler så må man nok skaffe seg en MPEG-2 lisens, men ellers er det ingen problem med RPI2 og HD kanaler.
En HD kanal bruker ca. 25% av cpu'en, så om man skal ta opp/se på mye samtidig er nok ikke RPI2 løsningen.

Men det var en morsomt liten test. Smile

Det der hørtes jo lovende ut.

Hva utstyr bruker du som kortleser og tuner?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
05-04-2015, 01:20
Omnikey 3121 usb kortleser og HDHomeRun 4HDHR3-4DC tuner.
Venter en usb tuner fra Sundtek som jeg kommer til å koble til RPI'en for hytte bruk, men tester ut hjemme først.
Gir lyd om dette oppsettet senere.
05-04-2015, 03:15
(05-04-2015 01:20)Verderer Wrote:  Omnikey 3121 usb kortleser og HDHomeRun 4HDHR3-4DC tuner.
Venter en usb tuner fra Sundtek som jeg kommer til å koble til RPI'en for hytte bruk, men tester ut hjemme først.
Gir lyd om dette oppsettet senere.

Takk, venter i spenning.

Jeg bestilte meg i utgangspunkte en "Sundtek SkyTV Ultimate IV (DVB-S/S2)" direkte fra Sundtek, men fikk aldri noe betalingsalternativ, så fikk aldri besilt varen, prøvde og kontakte sundtek og spørre hvordan jeg skulle få betale for meg, men fikk aldri noe svar.

Hvor har du bestilt Sundtek tuner fra?
05-04-2015, 10:32 (This post was last modified: 05-04-2015 10:34 by Verderer.)
Bestilte direkte fra Sundtek, med betal alt på forskudd alternativet.

De (Sundtek) sendte betalingsinformasjon i en e-post (banknummer, kontonummer, orderinfo osv.).
Betalte bare denne i "utenlandsbetalingen" i nettbanken, med ordrenummer som ID.
Det tok litt tid før de sendte avgårde tuneren (1-2 uker), men fikk etterhvert bekreftelse på e-post.

Håper at denne nå ligger i postkassen min når jeg kommer hjem fra påskeferien ^^.
05-04-2015, 20:03
(05-04-2015 10:32)Verderer Wrote:  Bestilte direkte fra Sundtek, med betal alt på forskudd alternativet.

De (Sundtek) sendte betalingsinformasjon i en e-post (banknummer, kontonummer, orderinfo osv.).
Betalte bare denne i "utenlandsbetalingen" i nettbanken, med ordrenummer som ID.
Det tok litt tid før de sendte avgårde tuneren (1-2 uker), men fikk etterhvert bekreftelse på e-post.

Håper at denne nå ligger i postkassen min når jeg kommer hjem fra påskeferien ^^.

Hmm, var forskuddsbetaling jeg og valgte, men fikk aldri noe betalingsinfomasjon på epost...
05-04-2015, 21:34
Prøv PCTV 460e?
Den skal vist fungere fint med f.eks. OE (det er det som er påstanden her http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=157183).
10-04-2015, 23:23 (This post was last modified: 11-04-2015 01:08 by Verderer.)
Ok testet ut følgende oppsett.
HW: RPi 2, Sundtec Media Pro USB tuner og Omnikey 3121 USB kortleser.
Add-ons: TvHeadend (frontend og backend), Sundtek driver, Oscam og Pcscd.

Resultat: Klarte fint å se, samt gjøre opptak av samme HD kanal uten noe problem (testet mot kabel-tv).
Men jeg har problemer med å finne frekvenser for bakkenett (med w_scan addon), så det kan hende jeg tester en annen USB tuner etter hvert.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)