Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
4 USB-decodere på ETT programkort/ Softcam?
06-07-2014, 18:20
4 USB-decodere på ETT programkort/ Softcam?
Er det mulig å få til ett oppsett som ikke krever at en må bruke de neste 14årene på å knote tro?

Det jeg er ute etter er;
Ett oppsett med en enkel PC med 4 usb-pinner av rimelig kvalitet, som tar opp hver sin kanal om det er 4 programmer som samtidig er av interesse.
Ønsker ett softcam-system slik at jeg slipper å bruke ett par høvdinger på en anstendig cam og CI-modul.

Er dette mulig å få til med RIKS-TV?
Er dette mulig å få til med Canal Digital Kabel?
Ser helst for meg RIKS-TV, da jeg neppe blir boende i denne leiligheta til jeg er over 150kg.
Har hørt rykter om at RIKS-TV er NIKS-TV med slik løsning... Og Kanal Vandal er jeg egentlig møkk lei.

Om noen har ett oppsett som funker knirkefritt og kan dele litt erfrainger der det helt topp!!!
Og ja; helst windowsbassert system f.eks Mediaportal. Linux har jeg like mye greie på som hårprodukter - hører om det, men har ikke hatt noe behov for sånt Wink Solkrem på toppen derimot, det må til!
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
07-07-2014, 07:59
RE: 4 USB-decodere på ETT programkort/ Softcam?
Dette er ikke mulig med Riks-TV desverre, så hvis du skal ha noe håp som helst må du nok gå for Canal Digital.
08-07-2014, 19:37
Takk for svar, admin!

Det var som jeg mistenkte - fasken også...
Om jeg da skal gå for RiksTV, vil det fungere med 1 RIKS-kort stuffa i en "Mascom Conax CAM" og en standard CI-modul? Og da selvsagt 4 USB-pinner?
Kjente ikke helt at jeg hadde ork til å skulle betale 5000.-+++ for å få hodepina ut av verden.
09-07-2014, 13:15
Det kan være mulig i teorien, men jeg har ikke fått bekreftet om det faktisk fungerer. De nyere RiksTV CAMene skal visstnok støtte dekryptering av flere kanaler samtidig, men samtidig så skal de egentlig være CI+, og dermed i teorien umulig å bruke på ikke-godkjente enheter. Så svaret er: Vet ikke...
11-07-2014, 09:57
At de støtter CI+ betyr vel ikke at de må bruke det, gjør det? Hva skjer hvis man bruker en CI+ CAM i en TV som ikke støtter CI+?
13-07-2014, 15:41
Hvis RiksTV har aktivert CI+ så vil vel CAMen kun virke sammen med en godkjent enhet. Ellers vil den vel virke som en vanlig CAM antar jeg.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)