Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Canaldigital vs. RiksTV eller annet
07-04-2014, 12:03
Canaldigital vs. RiksTV eller annet
Hei!

Jeg har vært fraværende i noen år, rett og slett fordi myth-boksen bare har tøffa og gått uten særlige problemer opp mot Get. Nå har vi flytta, og er kvitt Get, men det må gjøres noe...

Jeg og ungene kunne ha nøyd oss med NRK, som går ukryptert her og der, men kona sier hun trenger å se noe hjernedødt på kvelden nå og da, så hun vil ha TV2. Da kan jeg godt ta inn Discovery Channel og NatGeo hvis vi først er igang. For da blir det både mer penger involvert, og så må jeg dekryptere Undecided

Jeg har fiber fra Telenor inn i huset, så jeg kan ha CanalDigital. Den andre muligheten synes å være DVB-T, altså RiksTV. Jeg ønsker meg det som gir minst mulig trøbbel for MythTV-installasjonen min, både med hensyn til hvor forståelig prosessen er rundt dekrypteringen (den ble nokså magisk på Get), stabilitet, trøbbel rundt parring, osv. Sekundært pris.

Har dere noen gode råd å komme med for å gjøre et valg?

Kjetil
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
09-04-2014, 09:39
RE: Canaldigital vs. RiksTV eller annet
Er det ren fiber-TV du har fra Telenor? Isåfall er det pr i dag særdeles begrenset i forhold til tilgang via PC. RiksTV er bedre i så måte, men krever at man har CI og CAM fra leverandøren for at det skal fungere. Det fungerer ikke sammen med softcam.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)