Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HD Homerun nettverks-tuner
30-03-2014, 11:33
RE: HD Homerun nettverks-tuner
Jeg sliter med errors i streaming av tv-kanalene med feil i bildet og hakking. Det dukker også opp som errors i tvheadend sitt webgrensesnitt under status. Dette ser er ikke spesielt for HDHomerun, da jeg også opplevde det samme ved bruk av sundtek, digital devices og terratec tunere tidligere. Sliter litt med å finne ut hva dette kommer av.

Lurer derfor på om dere andre opplever det samme? Hva viser HDHomerun webgrensesnittet deres angående signalkvalitet? Hos meg får jeg opp følgende:

Signal Strength 100% (10.4 dBmV)
Signal Quality 100% (37.9 dB)
Symbol Quality 100%

dB verdiene sier meg lite, men 100% burde jo absolutt være bra nok (om det er reellt).

Lurer også på hvilken versjon av TVHeadend dere bruker, Selv oppdaterer jeg ukentlig fra github, slik at jeg alltid har den siste.

Bergie
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
30-03-2014, 17:52
HDHomeRun webgrensesnitt? Hvor?
Bruker tvheadend versjon 3.4.27 (det var den som var "stable" i repositoret for Ubuntu 12.04)
30-03-2014, 17:54
HDHomeRun har et webgrensesnitt innebygget. Der finner du status for alle tunerne.

Du opplever ingen feil i opptak eller live-stream?
01-04-2014, 23:26
Ah - takk, hadde ikke funnet webgrensensittet.
Det er litt tidlig og si hvordan dette oppleves, har ikke brukt den nok. Det jeg har sett på (live streaming) via tvheadend har vært problemfritt (kun SD format, jeg tror testmaskina mi er for treg for HD), selv om jeg ser slike linjer i loggen til tvheadend:
Code:
Apr 01 22:34:26.424 TS: HDHomeRun DVB-C 14102B7B-0/314,000 kHz/Animal Planet: MPEG2AUDIO @ #1762: Continuity counter error
Apr 01 23:01:10.522 TS: HDHomeRun DVB-C 14102B7B-0/314,000 kHz/Animal Planet: MPEG2VIDEO @ #1761: Continuity counter error
Apr 01 23:03:59.861 TS: HDHomeRun DVB-C 14102B7B-0/314,000 kHz/Animal Planet: MPEG2VIDEO @ #1761: Continuity counter error
Noen opptak er bra, andre har feilet av en eller annen mystisk grunn.
04-04-2014, 18:12
Et tips om HDHomeRun'en (hentet herfra):
Du kan øke nettverksbuffere, vha:
Code:
sysctl -w net.core.rmem_max=1048576
Har ikke prøvd det selv, på min maskin rapporteres det slik:
Code:
tingo@kg-f4:~$ sysctl net.core.rmem_max
net.core.rmem_max = 131071
så det er jo litt og gå på.
09-07-2014, 12:55
Det har blitt laget en versjon av tvheadend som har native støtte for hdhomerun. Eneste man trenger å installere i forkant er libhdhomerun. Forhåpentligvis blir støtten lagt inn i den offisielle tvheadend repoen snart, men hvor noen ønsker å teste med en gang, så finnes den på følgende adresse:
https://github.com/pakar/tvheadend-hdhomerun

Jeg har selv brukt den i litt over en uke, uten noen som helst problemer.
11-07-2014, 01:20
Har prøvd den litt av og på i det siste selv, men jeg tror jeg må ha problemer med nettet mellom HDHomerun og tvh-maskinen min. Her faller lyden ut hele tiden på HD-kanalene, selv når jeg streamer bare en kanal. Det kan se ut som jeg bare har 100Mbps mellom switchene, men selv det burde jo være nok til å streame to fulle muxer, så én HD kanal burde ikke være noe problem.

Men, funker det hos deg, er det vel ingen grunn til at det ikke burde funke her, så jeg får vel flytte PCen til den andre switchen en dag og se hva som skjer Smile
26-10-2014, 22:41
Ser ikke ut til at Proshop selger 4DC tuneren lengre. Noen som kjenner til andre norske nettbutikker som fører den? Eventuelt om noen her er interessert i å selge sin?
27-10-2014, 18:48
Jeg kjøpte min direkte fra leverandøren, og kunne ikke tenke meg å selge den nei Tongue
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)