Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HD Homerun nettverks-tuner
26-03-2014, 02:06
RE: HD Homerun nettverks-tuner
(25-03-2014 23:56)bergie Wrote:  Klarte ikke vente selv, så bestilte en nå i kveld. Hvor mange dager tok det før dere mottok den?
fire dager for meg.

bergie Wrote:Tingo: Tipper du er ute etter en slik en? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-b...db-3-meter

Eller en slik: http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-b...lugg-koaks
Takker!
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
26-03-2014, 12:55 (This post was last modified: 26-03-2014 12:57 by trondmm.)
(25-03-2014 12:07)bergie Wrote:  Hold oss gjerne oppdatert om utviklingen! Jeg er på nippet til å bestille en selv, men lurer fælt på om det er mulig å ta opp flere kanaler på samme mux samtidig.

Det kan se sånn ut.

Jeg fikk også min i går, og prøvde å høre på to radiokanaler fra samme mux samtidig. Det gikk fint, og webinterfacet til HDHomerun viste bare en tuner i bruk.

Fikk også testet at det gikk bra å dekryptere kanaler med programkort og newcs.

Det var så mye jeg rakk å teste før tvheadend slo seg vrang og fullstendig sluttet å virke. Jeg tror problemet er at jeg kopierte innstillingene fra en gammel versjon av tvh, og at dette egentlig ikke er kompatibelt med den nye versjonen. Men det ser absolutt lovende ut.

(25-03-2014 23:56)bergie Wrote:  Klarte ikke vente selv, så bestilte en nå i kveld. Hvor mange dager tok det før dere mottok den?

Jeg bestilte på fredag kl. 15:30 og den var på postkontoret i går, tirsdag kl. 14.
26-03-2014, 21:37
Artig at så mange vil prøve, jeg er som sagt veldig fornøyd med HD Homerun boksen

Ang. spørsmålet om flere kanaler fra samme multiplex får jeg ikke dette til i Windows Media Center med DVB link. Men da skal det legges til at det har aldri fungert med noe annet TV-kort heller. Vet ikke om det er noe med oppsettet mitt eller om det er WMC7 eller DVBlink som ikke takler det.

Kjører alle dere som har kjørt nå linux / tvheadend?

Ellers er jeg interessert i å høre om 4-tuner modellen kjører helt stabilt på windows media center

Når det gjelder softcam-spørsmålene her, så er jo de generelle, og ikke relatert til HD homerun. For min egen del gjorde jeg ingen endringer i newcs/acamd-oppsettet da jeg byttet fra tv-kort til HD homerun, og det virket på første forsøk.
27-03-2014, 09:11
(26-03-2014 21:37)multiscan Wrote:  Ellers er jeg interessert i å høre om 4-tuner modellen kjører helt stabilt på windows media center
Så vidt jeg klarer å lese meg til så følger det også med BDA-drivere? I så fall burde den fungere mot MediaPortal også. Noen som har erfaring med det?
27-03-2014, 16:18
(26-03-2014 21:37)multiscan Wrote:  Kjører alle dere som har kjørt nå linux / tvheadend?

Egentlig kjører jeg FreeBSD, men prøver meg også frem med Linux. Har tidligere prøvd med MythTV (før jeg fikk HDHomeRun'en), men nå er det tvheadend som er i fokus. Den har jo innebygd cwc, så dersom jeg får det til å virke, så er det jo en "enklere" (på noen måter) løsning enn MythTV.
28-03-2014, 13:30
Virker som om linux-driverne til hdhomerun er litt lunefull. I hvert fall på min maskin. Når jeg starter opp, så funker alt veldig bra, men etter hvert (ikke så veldig lang tid), så kutter alle tunerne.

Dette ser som sagt ut til å ha mer med Linux-driverne å gjøre, enn HD HomeRun, så jeg får gjøre et forsøk med Windows også.
28-03-2014, 15:01
(28-03-2014 13:30)trondmm Wrote:  Virker som om linux-driverne til hdhomerun er litt lunefull. I hvert fall på min maskin. Når jeg starter opp, så funker alt veldig bra, men etter hvert (ikke så veldig lang tid), så kutter alle tunerne.

Dette ser som sagt ut til å ha mer med Linux-driverne å gjøre, enn HD HomeRun, så jeg får gjøre et forsøk med Windows også.

Får min 4DC i dag, så skal bruke kvelden til å forsøke meg litt med tvheadend.

Mener jeg har sett noen steder at driveren fungerer dårlig i nyere utgaver av ubuntu? I en guide tror jeg de brukte 10.04 av en eller annen rar grunn...
28-03-2014, 19:11
(26-03-2014 21:37)multiscan Wrote:  Ellers er jeg interessert i å høre om 4-tuner modellen kjører helt stabilt på windows media center

Fikk min med 4 tunere i dag. Kjører på Windows mediasenter - DvbLink - Acamd og Oscam.
Fungerer utmerket så langt Wink
28-03-2014, 19:48 (This post was last modified: 28-03-2014 21:15 by bergie.)
Sitter her nå og styrer med å få tuneren til å fungere greit i linux. Har fått på plass slik at tvheadend ser to av tunerne og alt ser tilsynelatende ut til å fungere greit. Men hvor blir det av de to resterende tunerne? Har konfigurert de i /etc/dvbhdhomerun, uten at det er til hjelp.

Noen andre her som har fått opp alle 4 i linux?

EDIT: Fikk opp alle 4 nå. Måtte kompilere driverne selv, i stedet for å bruke ferdige pakker. Da gjestår det å se hvor stabilt det er (kjører alt i Ubuntu 10.04 som en virtual machine). Kan bekrefte at det fungerer fint å se flere kanaler fra samme mux samtidig og kun bruke 1 av tunerne.
29-03-2014, 21:29
Ubuntu 12.04 LTS her, alle 4 tunere funker. Det gjenstår og se om dette er stabilt.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)