Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
HD Homerun nettverks-tuner
14-03-2014, 10:09
HD Homerun nettverks-tuner
Siden det var en annen post her på SAT>IP tunere, så ble jeg inspirert til å dele min erfaring med HD Homerun DVB-C nettverkstuner.

Jeg har ca siden desember byttet ut tv-kortene med denne nettverkstuneren

Og jeg kunne ikke vært mer fornøyd!!
Det er en helt overlegen løsning for å kjøre W7 Mediacenter med DVB link.
Det er en ekstern liten boks som har inntak for tv-kabelen (DVB-C) og uttak for kablet ethernet. Denne plugges da bare inn i ruteren/switchen. Den har ikke støtte for CI/CAM, så systemet fungerer for ukryptert/softcam - perfekt for GET og jeg antar Canal Digital kabel.

DVB link støtter systemet native, dvs man trenger ikke installere eller gjøre noe som helst på PCen.
Når man starter DVBlink finner den automatisk tuneren på nettet, og det er bare å søke opp kanaler som vanlig.

Systemet er 100% dønn stabilt uten noe glitches og rosinen i pølsa er at kanalbytter går minst dobbelt så fort som med de tv-kortene jeg har benyttet. Fra 5-7 sekunder til 2-3 sekunder. Jeg har tidligere benyttet Cinergy C, Hauppage og en USB DVB-C løsning jeg ikke husker navnet på.

Ellers er oppsettet vanlig med W7MC - DVBlink - newcs/oscam - acamd

Man kan om ønskelig dele tuneren mellom flere klienter - ukrypterte kanaler kan sees på mobilen, pc osv eller man kan ha flere mediacenter rundt om i huset f.eks. Jeg bruker ikke dette.

Jeg kjøpte HD Homerun Dual, dvs med to tunere. Dette fungerer perfekt. (HDHR3-EU)
Nå nylig har de lansert samme boksen med fire tunere: HDHomerun4DC - jeg ville helt klart kjøpt denne hvis jeg skulle kjøpt nå

Man kan bestille fra Silicon Dust sine nettsider ellers kjøpte jeg på proshop.no
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
21-03-2014, 10:27
RE: HD Homerun nettverks-tuner
Høres bra ut!
Har bestilt en sånn for å teste Smile
21-03-2014, 17:17
Ser bra ut, ja. Av en eller annen grunn innbilte jeg meg at HD Homerun kun var for USA, så jeg vurderte ikke å kjøpe denne i det hele tatt. Men, den er jo mye billigere enn Octopus Net, og det ser også ut til å være et langt mer modent produkt med god støtte i mange operativsystem og klienter.
22-03-2014, 02:17 (This post was last modified: 23-03-2014 20:34 by bergie.)
Ser veldig spennende ut! Frister å prøve en slik.

Pr. i dag bruker jeg Digital Devices og Sundtek tunere med TVHeadend, men sliter med errors i opptak og livetv. Dette skjer tilsynelatende pga. dårlig signal.

Hvordan er erfaringen din rundt hvor følsom HDHomerun er på signaler? Opplever du noen gang problemer med bildet?

bergie

EDIT: Har i løpet av helgen lest litt mer om HDHomerun, men sliter med å finne ut om den støtter opptak / visning av flere kanaler på samme mux med kun en av tunerne? Hadde vært helt topp å kunne brukt mer enn 4 kanaler av gangen (med 4DC modellen)!
25-03-2014, 00:20
HD Homerun nettverks-tuner i hus
Da fikk jeg boksen i hus.
Liten sak med skru-antenne og strøm inn og netverk ut.

Plugget den inn og DVBLink fant 4 tunere med en gang uten drivere. Wow.

Kjekt å kunne ha den stående i kjelleren og slippe å ha antenne kabel inn i stua Smile

Har lånt bort GET boksen og kortet mitt så jeg måtte en tur i butikken og hente et nytt abonnement (koster 49 kr men heller det enn å måtte vente Wink )

Tunet inn en haug med GET kanaler her på Romerike og viser GET info kanal i W7MC uten noe dekoding.
NRK1 også faktisk, visste ikke at de sendte den ukryptert.

Recorder begge samtidig så tunerne virker Smile

Opp med GET boksen og aktivere kortet.

Hm NDS nummeret er blitt 16 siffer...
Noen skriver at da skal en ta siffer 7 til 16..
Prøver det.

Har jo kjørt RiksTV noen uker nå og det gamle GET opsettet mitt er borte..
Finner noe gamle greier på gammel server og noen backup mapper her og der og syr det sammen.

Mener jeg fremdeles husker hvordan en gjør dette og får AcamD til å logge inn på NewCS men får bare "Rejected SID 0411 on reader ...."

Arg!

Hadde egentlig tenkt å prøve OSCAM men finner bare Linux oppsett Sad

Faen! Hvorfor kan ingen lage en ordentlig GUIDE!!!
Jeg er så dritt lei av å knote rundt med dette!!
25-03-2014, 12:07
Det var kjapt levert!

Jeg kan ikke hjelpe med feilen du får i newcs. Har aldri opplevd noe lignende selv. I forrige uke postet jeg min newcs.xml i Get forumet her, i en tråd om synology og noen andre ting. Ta en titt der om du trenger eksempel på config fil.

Hold oss gjerne oppdatert om utviklingen! Jeg er på nippet til å bestille en selv, men lurer fælt på om det er mulig å ta opp flere kanaler på samme mux samtidig.
25-03-2014, 20:44 (This post was last modified: 25-03-2014 20:49 by fermate.)
(25-03-2014 00:20)fermate Wrote:  ....
Hm NDS nummeret er blitt 16 siffer...
Noen skriver at da skal en ta siffer 7 til 16..
Prøver det.
....

DET var en tabbeSad

Det var siffer 6 til 15 som fungerte.

Kommer tilbake med test mere test data senere..

Er interessert i å høre hva andre bruker av oppsett på disse NewCS settingene:

<cache>
<emm>???</emm>
<ecm>???</ecm>
</cache>
25-03-2014, 22:53
Fikk også min HDHomeRun 4DC i dag (kjapt levert ja!). Men siden den har "skruantenne" og leveres med en kabel med skrukontakter (hva heter pluggen?) i begge ender, så trenger jeg en overgang til vanlig antennekontakt. Ser ikke ut til at Clas Ohlson har slike, hverken som overgang eller kabler. Noen tips om hvor jeg får tak i det?
25-03-2014, 23:56
Klarte ikke vente selv, så bestilte en nå i kveld. Hvor mange dager tok det før dere mottok den?

Tingo: Tipper du er ute etter en slik en? http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-b...db-3-meter
26-03-2014, 01:01
fermate, jeg brukte newcs malen i denne tråden http://mspc.no/forum/showthread.php?tid=1212.
Dog jeg forandret <sidoverride>yes</sidoverride> til <sidoverride>on</sidoverride> iht denne siden http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_Newcs.

Håper at det hjelper.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)