Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Status GET
06-03-2014, 13:23
Status GET
Hei karer!
Long time no see Smile

Jeg har nå kjørt GET i noen år med det oppsettet jeg laget en guide på.
Jeg ser til min forferdelse at ingen har giddet å oppdatere den guiden siden da. Jeg må si det er lite solidarisk å kutte engasjementet her med det samme en har fått noe til å fungere, men jeg har jo ikke vert her på en stund jeg heller..

Det som er skjedd nå er at jeg har fått Altibox fiber i hus og kan kjøre Internet gjennom dem.
Jeg hadde jo lovet meg selv at om jeg fikk et alternativ til GET så skulle jeg sparke dem så langt ut av huset som det var mulig så det har jeg gjort.
Altibox er jo enda verre på TV siden så da blir det RiksTV på meg. (Se annen tråd)
Men sånn helt til slutt hadde det jo vært gøy å høre hva som er status nå på beste måten å kjøre GET i Windows Mediasenter på.
Særlig det å få inn EMM så en slipper å flytte kortet hver tredje måned.
DVBLink/AcamD/Oscam/NewSC/andre ting?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
06-03-2014, 17:52
RE: Status GET
(06-03-2014 13:23)fermate Wrote:  Men sånn helt til slutt hadde det jo vært gøy å høre hva som er status nå på beste måten å kjøre GET i Windows Mediasenter på.

Jeg kjører Get på Windows 7, DVBLink og Oscam. Trenger ikke å flytte kortet over til boksen for oppdatering
07-03-2014, 12:00
(06-03-2014 17:52)chrh Wrote:  Jeg kjører Get på Windows 7, DVBLink og Oscam. Trenger ikke å flytte kortet over til boksen for oppdatering
Flott!
Erstatter Oscam både AcamD og NewCS?
Kjører da Oscam som en plugin til DVBLink?
Kan du raskt forklare hvordan du setter opp Oscam?
Særlig hvor du setter inn boxID.
07-03-2014, 16:21
(07-03-2014 12:00)fermate Wrote:  Erstatter Oscam både AcamD og NewCS?
Kjører da Oscam som en plugin til DVBLink?
Nei, den erstatter bare NewCS og er et frittstående program (cardserver). Acamd kommuniserer mot Oscam for å få koder til dekryptering.
Du kan kjøre Oscam på flere platformer. Selv kjører jeg på en ekstern Raspberry PI, men jeg tror mange kjører på Windows.
Quote:Kan du raskt forklare hvordan du setter opp Oscam?
Særlig hvor du setter inn boxID.
Det finnes det masse tråder om her på forumet allerede, bruk "Search".

Se f.eks. denne tråden:
http://mspc.no/forum/showthread.php?tid=...ight=oscam
07-03-2014, 17:14
(06-03-2014 17:52)chrh Wrote:  
(06-03-2014 13:23)fermate Wrote:  Men sånn helt til slutt hadde det jo vært gøy å høre hva som er status nå på beste måten å kjøre GET i Windows Mediasenter på.

Jeg kjører Get på Windows 7, DVBLink og Oscam. Trenger ikke å flytte kortet over til boksen for oppdatering

Hvilke tuner(e) bruker du og hvor mange?
08-03-2014, 08:35
(07-03-2014 17:14)fermate Wrote:  
(06-03-2014 17:52)chrh Wrote:  

Hvilke tuner(e) bruker du og hvor mange?

Glemte å¨ta med Acamd. Oscam erstatter kun Newcs. En stund siden jeg satte opp Oscam, men brukte oppskrifta "urk" viser til.

BoxId: Med simkortet i boksen trykk på Exit på fjernkontrollen. Velg Instillinger, Avansert oppsett, Pinkode 0000, Systeminformasjon. Da står Get boks serienummer (10 siffer). Gjøres om til Hex.

Tvkort: 2 stk Teratec Cinergy HTC USB
09-03-2014, 20:46
(08-03-2014 08:35)chrh Wrote:  Tvkort: 2 stk Teratec Cinergy HTC USB
Hehe det er det samme jeg kjørte i flere år.

Er det noen her inne som har fått til å kjøre flere enn to tunere på GET ??
09-03-2014, 23:22
Har fire tunere med tvheadend. Fungerer finfint. Har fem tunere i maskinen, og jeg er helt sikker på at alle fem funka en gang, men etter et diskkrasj måtte jeg reinstallere, og etter det har jeg bare fått fire til å virke.
09-03-2014, 23:28
(09-03-2014 23:22)trondmm Wrote:  Har fire tunere med tvheadend. Fungerer finfint. Har fem tunere i maskinen, og jeg er helt sikker på at alle fem funka en gang, men etter et diskkrasj måtte jeg reinstallere, og etter det har jeg bare fått fire til å virke.

Så det funker å ta opp 4 programmer samtidig mens du ser på et allerede innspilt program?

Hvilken type er tunerne?
Og en link til der jeg kan kjøpe dem Smile
10-03-2014, 00:58
(09-03-2014 23:28)fermate Wrote:  
(09-03-2014 23:22)trondmm Wrote:  Har fire tunere med tvheadend. Fungerer finfint. Har fem tunere i maskinen, og jeg er helt sikker på at alle fem funka en gang, men etter et diskkrasj måtte jeg reinstallere, og etter det har jeg bare fått fire til å virke.
Så det funker å ta opp 4 programmer samtidig mens du ser på et allerede innspilt program?

Mnja... Jeg kan ta opp fra fire muxer samtidig. Så så lenge CPUen henger med, kan jeg ta opp 20-30 kanaler samtidig.

fermate Wrote:Hvilken type er tunerne?
Og en link til der jeg kan kjøpe dem Smile

det er i praksis terratec cinergy c pci. Akkurat de kortene jeg bruker heter Mystique/knc one, men de er identiske med terratec kortet. Dessverre ser det ikke ut som de er i salg lenger.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)