Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Avvikling av særnorsk EPG
27-02-2014, 23:11
Avvikling av særnorsk EPG
Da er Guidefeed mer eller mindre død og begravet. Jeg har snakket litt med Joakim Nylén og han har alle kanaler jeg hadde i Guidefeed.

Ergo anbefaler jeg alle å gå over til tv_grab_se_tvzon.

data.epg.no vil fortsette å fungere en stund til da Joakim er så grei at han eksporterer med mine xmltv-id'er i tillegg.
Å bytte til tvzon-grabberen innebærer å sette opp ditt system på nytt, da denne benytter andre xmltv-id'er. Derimot så er all data på denne augmentert med info fra TVDB, TMDB og TVrage. Så man får mer informasjon om programmene. Filmer vil få originaltittel, men norsk/svensk beskrivelse beholdes.

For mer informasjon og hvis du lurer på noe så anbefaler jeg å sjekke forumet på http://www.xmltv.se/.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
28-02-2014, 00:01 (This post was last modified: 28-02-2014 02:54 by jnylen.)
RE: Avvikling av særnorsk EPG
Hi,
As you read ChristianW will be shutting GFeed down.

I have been working with EPG data since 2010 (and a tvguide since 2008).
You will still be able to use tv_grab_no_gfeed as long as data.epg.no points to the xmltv.xmltv.se server.

By tomorrow the channels.xml.gz for Norway will be available on http://xmltv.xmltv.se/channels-Norway.xml.gz.
We update data everyday around 06:00 every morning.

TVSeries gets matched (if they have a episode/season or a title that corresponds to the episode in TVDb) against TVDB and/or TVRage (manually added).
Sometimes these gets mismatched to the wrong tvseries (i.e. Dallas) and needs to be fixed manually.
Movies gets matched against TMDb and is checked twice against director and year.

Rules to use this data is:
1. No commerical projects or public (use http://epg.io/api)
2. Register on XMLTV.se's forums.

You can read more about which channels we have added for Norway here:
http://xmltv.se/index.php?p=/discussion/...n-channels
(only the newly added channels are listed)

Thanks to ChristianW for the support he has given Gfeed and the nonametv.org project during his time!
28-02-2014, 12:44
Jaja, det var det... Som med så mye annet godt norsk, skipes det jo ut i høy takt Sad

Jeg får i alle fall ikke til å konfigurere til svensk oppsett,
"xmltv.exe tv_grab_se_swedb --configure" slik det vises til i en av linkene til Joakim Nylén gir bare ett knippe kanaler.
Endrer man til
"xmltv.exe tv_grab_se_tvzon --configure" får man beskjed om at det ikke er en gyldig kommando.

Så: hvordan få dette til å funke på ett win-system?
28-02-2014, 17:37 (This post was last modified: 01-03-2014 07:35 by jnylen.)
(28-02-2014 12:44)Frank Wrote:  Jaja, det var det... Som med så mye annet godt norsk, skipes det jo ut i høy takt Sad

Jeg får i alle fall ikke til å konfigurere til svensk oppsett,
"xmltv.exe tv_grab_se_swedb --configure" slik det vises til i en av linkene til Joakim Nylén gir bare ett knippe kanaler.
Endrer man til
"xmltv.exe tv_grab_se_tvzon --configure" får man beskjed om at det ikke er en gyldig kommando.

Så: hvordan få dette til å funke på ett win-system?

Frank,
Then you have an old XMLTV version.
You can use the old gfeed grabber (all norweigan channels is listed in that channels.xml.gz (the update is running atm)) or use the swedb one but change it to my channels.xml.gz on http://xmltv.xmltv.se/channels.xml.gz

Just a reminder, I have 375 tv-and radio-channels so you'll be running through a list of those if you use that link.

Edit:
The channels.xml.gz for Norway is now complete, tell me if something is wrong, complains etc. I'm happy to provide this data for you neighbors Wink
http://data.epg.no/xmltv/channels.xml.gz
04-03-2014, 23:22
Spredt: http://forum.team-mediaportal.com/thread...ad.124969/
Visit this user's website Find all posts by this user
10-03-2014, 17:30 (This post was last modified: 10-03-2014 17:38 by trondmm.)
Er det overgangen til tv_grab_se_swedb som er grunnen til at det plutselig dukker opp svenske titler i EPGen? På TVNorge heter plutselig Friends "Vänner" i stedet for "Venner for livet" som har vært den norske tittelen. Jeg la også merke til at "Beverly Hills Purk III" het "Snuten i Hollywood III" på Max for noen dager siden.

Registrerer også at "Two and a half men" dukker opp som "2 1/2 Män" fra og med fredag, samtidig som TVNorge begynner å sende serien fra starten igjen. Utover det finner jeg ingen flere åpenbare svenske titler sånn ved en kjapp gjennomgang av TVNorges kanaler.
11-03-2014, 14:18 (This post was last modified: 12-03-2014 03:02 by jnylen.)
(10-03-2014 17:30)trondmm Wrote:  Er det overgangen til tv_grab_se_swedb som er grunnen til at det plutselig dukker opp svenske titler i EPGen? På TVNorge heter plutselig Friends "Vänner" i stedet for "Venner for livet" som har vært den norske tittelen. Jeg la også merke til at "Beverly Hills Purk III" het "Snuten i Hollywood III" på Max for noen dager siden.

Registrerer også at "Two and a half men" dukker opp som "2 1/2 Män" fra og med fredag, samtidig som TVNorge begynner å sende serien fra starten igjen. Utover det finner jeg ingen flere åpenbare svenske titler sånn ved en kjapp gjennomgang av TVNorges kanaler.

Hej,
Ska kolla på det idag. Som sagt vi matchar tvserier mot TVDb och tror jag pekade den mot fel språk (i detta Svenska).

Ber om ursäkt för detta!

Om det kommer upp två olika varianter på namn på en serie så brukar det vara så att ena är matchad mot tvdb och den andra inte.

Om du har en lista på norska titlar som finns i TVDb (Norska varianter på amerikanska etc) som inte är matchad (ingen tvdb url) skriv här eller på XMLTV.se's forum så lägger jag till den i databasen så den blir matchad och får mer data (skådespelare, avsnittstitel etc).

Filmer matchas inte längre så filmerna bör ha samma namn som de heter i de länder jag hämtar data för.

Edit:
Detta är nu fixat. Viasat Finland är tillagda.
Som tack så finns nu även Fox Norge i datan. Samt så finns en del nya kanaler som vi haft förut med i Norska channels.xml.gz.
21-03-2014, 19:25
På tv3 norge går paradise hotel, men det står Paradise Hotel (US). ikke noe big deal, men ser ut til at det kan være pga samme problem.
23-03-2014, 03:37
(21-03-2014 19:25)tomme87 Wrote:  På tv3 norge går paradise hotel, men det står Paradise Hotel (US). ikke noe big deal, men ser ut til at det kan være pga samme problem.

Ordnat! Fixar sig allt eftersom.

Problemet är när de namnger sina serier exakt som amerikanska som TVDB går efter så tror den fel. Satte den så det blir Paradise Hotel (NO)
01-08-2014, 00:02
is there a guide i can get that is easy understandable for a non team-mediaportal Tech?
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)