Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Sort skjerm etter 10. september
13-09-2013, 18:38
Sort skjerm etter 10. september
Mail fra canal digital:

Unngå sort skjerm etter 10. september!

For å hindre ulovlig visning av kamper i Premier League, har rettighetsinnehaverne kommet med nye regler for tv-distributører i Norge og andre land i Europa.

Hva betyr dette for deg?
Din(e) dekoder(e) er av eldre type og støtter ikke de nye kravene om visning av kortnummer på tv-skjermen. Du må derfor bytte til en nyere dekoder-modell for fortsatt å kunne følge Premier League-kampene.

Rabattert pris på godkjente dekodere
Premier League kunder gis gode rabatter på våre godkjente dekodere fra ADB. Følg bestillingslenken under og bestill innen 6.september for å være sikret tilgang etter 10.september.

-------------------

Har idag mediaportal tv-server og canal digital (Familiepakken, norgeskanalene og tv2 premier league) som kjøres fra softcam (acamd) og newcs. (Brukes bare internt på mine 2 klienter) Men nå virker ikke premier league kanalene lenger, de andre fungerer fint. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å virke igjen eller må jeg rett og slett si opp fotballkanalene?

Har lett mye på nettet men funnet fint lite om dette... Confused
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
13-09-2013, 21:22
RE: Sort skjerm etter 10. september
Litt mer info: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/p...678269.ece

Ser ikke umiddelbart positivt ut nei. Det står også at CAM-løsning heller ikke vil fungere. Noen som vet hva slags beskyttelse det her er snakk om?
14-09-2013, 14:50
(13-09-2013 21:22)alex__g Wrote:  Litt mer info: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/p...678269.ece

Ser ikke umiddelbart positivt ut nei. Det står også at CAM-løsning heller ikke vil fungere. Noen som vet hva slags beskyttelse det her er snakk om?

Har søkt litt rundt og tror det heter Conax Fingerprinting
og/eller Conax Watermarking. Se pdf:
http://www.conax.com/wp-content/uploads/...eet_05.pdf
14-09-2013, 20:52
Det stemmer nok. Samme konklusjon jeg kom til også. Det interessante er at det tilsynelatende er en gammel teknologi, så hvorfor bare nyere dekoderen støtter det er jo rart. Spørsmålet er hvordan Canal Digital klarer å håndheve denne beskyttelsen ved at eldre dekodere ikke lenger får inn Barclays... Får man et nytt kort også mon tro, slik at det faktisk er det gamle kortet, og ikke dekoderen som er sperren? Hvis det faktisk er i dekoderen sperren ligger, antar jeg at en eventuell software-implementasjon av fingerprint i avspillerprogramvaren ville være nok til at man fortsatt kan se Premier League via HTPC.
15-09-2013, 12:06
Funker det fremdeles med viasat over parabol eller canal digital over kabeltv?
Er det forresten mulig å bruke riks-tv med softcam?
15-09-2013, 12:15
Nei, softcam med RiksTV er ikke mulig....enda...
29-09-2013, 11:08 (This post was last modified: 29-09-2013 11:15 by slarve.)
Fra canal digitals facebookside:

Quote:Man må ha de nye type ADB dekoderene våre for å få se Tv2 Sport Premium i år. Vi har lagt inn de første sperrene allerede så hvis du ikke hadde hatt en ADB dekoder på ditt kundebilde så ville Tv2 Sport Premium ha blitt sperret ned hos deg. Vi vil også komme med ytterligere sperringer slik at de eldre dekoderene ikke vil kunne ta de inn, men dette er ikke på plass helt enda. Skal du sikre deg å få med deg alt av Premier League fremover så vil jeg anbefale deg at du kobler opp den nye dekoderen så du unngår å få svart bilde under en fotballkamp i nær fremtid.
Mvh Torstein, kundeservice parabol.

Jeg har ikke kjøpt ny dekoder så mitt abonnement har automatisk blitt avsluttet ser jeg! Men teknisk sett ville det fremdeles fungere...
Skulle nesten sagt til kundeservice at de får 1000kr for å slå på signalet mitt igjen men den nye tuneren kan du drite i å sende meg for den vil jeg uansett ikke ha!
29-09-2013, 12:12
Nettopp. Så det er ikke en sperring på kortet, men kun en måte å tvinge kunder å kjøpe den nye dekoderen som støtter visning av kortnummeret. Desverre betyr det jo at man må kjøpe ny dekoder uansett hvis man vil fortsette å se fotball på HTPCen...
30-09-2013, 10:01
Hva ble konklusjonen her? Får man inn Premier league på htpc hvis man benytter softcam kort med pairing med ny dekoder?

Hva med CI modul direkte på TV eller i TV-kort på PC, vil det funke da?
30-09-2013, 10:19
Det er ingen som kan si helt sikkert før man har prøvd, men sansynligvis så vil det fungere som før bare man kjøper ny dekoder for å få nytt kort.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)