Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OSCAM og Windows 8?
30-06-2013, 02:51
OSCAM og Windows 8?
Hei.

Fant ut det var på tide med en formatering av media center pc min, og bestemte å installere windows 8.

Men har hatt store problemer med å få OSCAM til å fungere, dvs det virker som den ikke finner pcsc reader min.

Er noen som har fått dette til å funke i WIN8, eg bruker da OMNICARD 3021 (norsk tipping) usb leser. Hadde OSCAM fungerende fint på Win7.

Mistenker kanskje win8 kommer med til ekstra "smartcard" funksjonalitet som roter det til. (http://technet.microsoft.com/en-us/libra...637.aspx).

Akkruat nå får eg bare:

GET [pcsc] creating thread for device 0
s waiting for local card init
GET [pcsc] PCSC failed establish context (8010001d)
80085E50 r GET [pcsc] Cannot open device: 0
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
30-06-2013, 14:15
RE: OSCAM og Windows 8?
WTF!!!!

Ser ut som det fungerer når du ikke er logget på med remote desktop. Var på remote desktop fordi administreringen er greiere fra "arbeidsstasjonen" min.

Skulle akkurat å formatere og gå tilbake til WIN7 da eg logget på lokalt, tok over sesjon eg hadde på remote desktop (samme bruker) og tenkte et siste forsøk, og alt fungerte.

Trodde virkelig ikke dette skulle ha noe å si. Kanskje noe devices som kobles med lokalt (remotedesktop) som tuller det til???

Anyway funker på Win8
30-08-2015, 21:15
RE: OSCAM og Windows 8?
Gammel tråd, men det er et valg når du kobler til med RDP om du vil ta med smartkort inn i sesjonen.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)