Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NRK og TV2 HD borte i Oslo?
23-05-2013, 11:01
NRK og TV2 HD borte i Oslo?
Jeg har "mistet" NRK1/2/3 HD og TV2 HD.

Er det noen andre som opplever det samme? De var der i forgårs, men nå ser de ut til å ha forsvunnet. Jeg har forsøkt å skanne på nytt i MediaPortal (avansert skann, med søk efter transpondere) men kanalene dukker ikke opp.

Andre kanaler fungerer ok, så jeg antar at de bare har flyttet til en ny transponder.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
23-05-2013, 13:31
RE: NRK og TV2 HD borte i Oslo?
Samme her
23-05-2013, 13:43 (This post was last modified: 23-05-2013 14:28 by trondmm.)
Hmm. Prøvde å ta opp fra NRK1 HD nå, og fikk "no input" som feilmelding.

Prøver en ny scan av muxene for å se hva som skjer

Det hjalp ikke noe særlig. Gets driftsside sier:

Quote:Grunnet oppgradering av systemer vil kunder i dette området kunne oppleve utfall av TV-kanaler i perioden mellom kl 01:00 og 06:00 den 22.05.2013.

Quote:Grunnet endringer hos TV2 vil kunder i dette området kunne oppleve utfall av kanalene TV2 og TV2 HD i perioden mellom kl 00:00 og 06:00 den 23/05/13

Det kan vel hende at noe av dette har tatt lengre tid enn planlagt, men det virker merkelig.

Funker kanalene med Gets dekoder? Jeg er ikke hjemme, så jeg får ikke sjekket dette selv før i kveld.

Så vidt jeg kan se er alle kanalene på 264MHz (TV2 HD / NRK1/2/3 HD) og 394MHz (BBC HD / Canal 9 / Silver HD / SVT1 HD) ute av drift.

Mulig signalet har blitt svakere på disse frekvensene og at det er nok til å slå dem ut?
23-05-2013, 14:41
(23-05-2013 13:43)trondmm Wrote:  Så vidt jeg kan se er alle kanalene på 264MHz (TV2 HD / NRK1/2/3 HD) og 394MHz (BBC HD / Canal 9 / Silver HD / SVT1 HD) ute av drift.

Mulig signalet har blitt svakere på disse frekvensene og at det er nok til å slå dem ut?
Jeg har ikke problemer med andre transpondere enn 264MHz. De du nevner på 394MHz fungerer fint.

Jeg har forsøkt å søke kanaler på 264MHz og MediaPortal finner ingen.

Har også forsøkt å slette NRK3HD og gjøre et nytt fullstendig kanalsøk (inklusive transpondersøk) i MediaPortal. Kanalen ble da ikke funnet på noen transpondere.

Forhåpentligvis er dette et forbigående problem, men det kunne jo vært artig å vite om kanalene eksisterer på GET-boksene.
23-05-2013, 18:13
Kan rapportere at jeg har mistet NRK 1-2-3 + TV2 på Lillestrøm.
(DVBLink + W7 Mediascenter)

Har forsøkt rescan av frekvenser i DVBLink uten hell.

Skal flytte Smart kortet over i GET boksen å sjekke nå...
23-05-2013, 18:26
Ja, jeg også må bare stile meg i rekken av de som har mistet NRK 1,2,3 HD og TV2 HD. SD kanalene fungerer fint, så jeg har ikke orket å ta et nytt søk. Ut fra det jeg leser her, så er det heller ikke noe vits. Jeg har høre med en av naboene når jeg treffer de, om de også har mista kanalene. Har ikke HD boks selv... Tongue
23-05-2013, 18:36
Hmm Kanalene fungerer alle sammen med Smartkortet i GET boksen...
23-05-2013, 18:56
(23-05-2013 18:36)fermate Wrote:  Hmm Kanalene fungerer alle sammen med Smartkortet i GET boksen...
Da har de kanskje flyttet til en ny transponder. Noen mulighet for å få ut tuning-detaljer fra GET-boksen?
23-05-2013, 19:00 (This post was last modified: 23-05-2013 19:32 by fermate.)
SORRY:
Pressisering:
De fungerer i SD..
(Jeg kom jo på at jeg ikke har HD boks jeg heller Smile )

Jeg har klart å få inn NRK1 SD i DVBLink W7 MC også...

Jeg ser i gamle oppsettet i DVBLink at de alle lå i samme transponder: 264000 - så bytte av transponder er vel nærliggende?

Vi hadde jo en kar her inne som var den som sendte Transponder lista i DVBLink in the first place.... Hvem var det igjen?

Uff jeg er visst litt for ivrig i dag. -Leste ikke tråden skikkelig. -Alt jeg maser om er jo omtalt av andre fra før..
Vel jeg har ikke noe verktøy for å finne de nye transponderne så jeg får vente til noen av MediaPortal gutta finner dem Wink
-Om de ER på kabelen da.
23-05-2013, 19:56
(23-05-2013 19:00)fermate Wrote:  Vel jeg har ikke noe verktøy for å finne de nye transponderne så jeg får vente til noen av MediaPortal gutta finner dem Wink
-Om de ER på kabelen da.
Jeg har kjørt fullt kanal- og transponderskann i MediaPortal. Det finner ikke kanalene. Jeg har ikke en liste over alle transponderene som ble forsøkt, men det var 24 stykker.

Så det som hadde vært nyttig er om noen med en HD-boks kan verifisere om kanalene fungerer der. I så fall hadde jo tuningdetaljer vært nyttige.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)