Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Riks-TV
21-04-2013, 23:25
Riks-TV
Hei.
Ser at det ikke er stort til liv her om dagen, men er det noen som har prøvd å kjøre rikstv på en HTPC? Får man dekodet? Eller er ting låst?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
22-04-2013, 11:38
RE: Riks-TV
Så lenge du har TV-kort med CI-slot, og en CAM med originalt programkort, så tror jeg dette fungerer veldig greit. En kamerat av meg satte opp en slik maskin på jobben sin for et par år siden, og jeg har ikke hørt noe om at det har sluttet å virke.

Det eneste som er litt kjipt, er at han bare får dekryptert en kanal av gangen (pr. tuner), men om dette er en begrensning i software, tuner eller CAM, vet jeg ikke.

Det finnes, så vidt jeg vet, ingen fungerende løsning med softcam til RiksTV.
22-04-2013, 14:46
Finnes det DVB-T kort med CI-slot da?
Om dette skal fungere må man jo enten ha ett DVB-T kort med to tunere eller to DVB-T kort koblet mot en CI reader.

Jeg har nå lett i flere uker over hele nettet etter ett dual/quad DVB-T kort med CI-slot uten å finne noe.

Enn så lenge får jeg jobbe med å få Get til å fungere med mitt DVB-C dual tuner kort og softcam, ble jo kritisk etter at Get minsket det analoge tilbudet til 9 kanaler.....
22-04-2013, 17:27
Jada. Digital Devices har f.eks. en løsning med dobbelt CI-slot og en dobbel DVB-C/T tuner, som kan utvides med en dobbeltuner til:

http://shop.digital-devices.de/epages/62...cts/091017

Ale tunermodulene og CI-slottene må kobles til en PCIe-bridge. I dette tilfellet sitter bridgen på samme kort som CI-slottene, men de har også rene bridger som har plass til fire dobbelttunere, for de som ikke har behov for CI-slotter.

Bridger finnes både til PCIe x1 og mini-PCIe-slotter: http://shop.digital-devices.de/epages/62...d_miniPCIe
23-04-2013, 16:52
Kjører RiksTV selv. Har to tunere, men har bare giddet å sette en i drift.

Multich. decrypt er vel avhengig av hardware - og muligens dels software.

Mer her: http://www.team-mediaportal.com/team-blo...ate-blog-1
Visit this user's website Find all posts by this user
04-01-2014, 19:37
Såvidt jeg har fått med meg bruker Rikstv CAS7, dvs de har hw pairing mot boksen. Dette kan knekkes av oscam, men man må da få tak i parringsnøkkelen i boksen.

For å få dette til må man finne en exploit man kan utnytte på en av rikstv dekoderne (ejtag feks).
02-04-2014, 12:27
(22-04-2013 11:38)trondmm Wrote:  Det eneste som er litt kjipt, er at han bare får dekryptert en kanal av gangen (pr. tuner), men om dette er en begrensning i software, tuner eller CAM, vet jeg ikke.

Det finnes, så vidt jeg vet, ingen fungerende løsning med softcam til RiksTV.

Lurer på om MTD støtte på CI kortet løser dette. DD kortene som er nevnt støtter MTD.
MTD = Multi Transponder Decrypting is a new technology that allows up to 4 channels TV Tuner with only one CAM (CAM manufacturer dependent) to decipher.
05-04-2014, 09:32
Det er en begrensning i CAMen til RiksTV desverre. Men det er noen som påstår at de nye CI+ CAMene til RiksTV støtter MTD. Det forutsetter selvsagt at CI+ ikke er aktivert fra RiksTV på sin side, noe jeg ikke kjenner status på.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)