Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny GET guide
03-04-2013, 09:43
Ny GET guide
Hei igjen
Long time no see.

Jeg ser at den gamle GET/DVBLink/AcanD/NewCS guiden min (som ble laget den gang det var Wiki her) fremdeles sirkulerer Smile

Jeg må si at jeg synes det er LITT rart at ingen tar seg sammen og oppdaterer den?

Nå er det jo kommet nye GET bokser med litt annen måte å ta ut kortIDen på og DVBLink ligner vel ikke mye på det som står i guiden lengre etter mange nye releaser.

Selv kjører jeg min gamle versjon så støtt som fjell på TV'PCen i stua.

Det eneste som skjærer seg er når PCen må restartes av Winodws grunner og jeg ikke kjører opp NewCS manuellt etterpå.

Har fremdeles ikke funnet noen måte å få den kjørt som en prosess (selv om jeg ikke har lett så mye heller)

Det går mest i Hjemmeautomasjon om dagen (Homeseer) og det er også gøy.

F
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
03-04-2013, 12:26
RE: Ny GET guide
Tja, det er vel en fare for at miljøet er litt lite. Og når alle har en løsning som fungerer, basert på den gamle guiden, er det nok ingen stor interesse for å prøve seg fram til en mer moderne løsning som man kan lage en ny guide til.

Men, ellers er jeg jo enig. Nye guider hadde ikke vært dumt.
03-04-2013, 12:36
(03-04-2013 12:26)trondmm Wrote:  ingen stor interesse for å prøve seg fram til en mer moderne løsning som man kan lage en ny guide til.
Nå tenker jeg egentlig på den samme løsningen men med en ny OPPDATERT guide som viser de trinnene en må gjøre med dagens versjoner av feks DVBLink.

En av grunnene til at jeg laget den første guiden var at jeg hadde brukt 12 måneder! på å skape sammen biter av informasjon fra mange forskellige steder og sette sammen til en løsning og jeg ønsket ikke min verste fiende å måtte gå den samme veien som jeg. (Pluss litt begeistring på hva jeg hadde fått til seff)

En annen faktor var nok at det føltes mere verdifullt å gjøre det når den ble plassert lett tilgjengelig på en Wiki....
(Jeg mener fremdeles at det var en katastrofe at wikien forsvant)

Vi har jo diskutert dette her inne at det ikke er gunstig å legge den FOR lett tilgjengelig da vi er redd for hva GET kan finne på for å torpedere løsningen....

Ellers er jeg enig at miljøet er lite... og det er jo ikke rart når det ikke finnes en enkel og god guide Wink
03-04-2013, 19:39
(03-04-2013 09:43)fermate Wrote:  Det eneste som skjærer seg er når PCen må restartes av Winodws grunner og jeg ikke kjører opp NewCS manuellt etterpå.

Har fremdeles ikke funnet noen måte å få den kjørt som en prosess (selv om jeg ikke har lett så mye heller)

Jeg har lagt snarvei til NewCS til i start-meny/oppstart. Fungerer fint det :-)
06-04-2013, 08:18
Hvordan henter man ut BoxID på de nye STBene? Resten av "verdikjeden" har jeg god kontroll på etter å ha kjørt NewCS med Conax i lengre tid.

mvh
PK
09-04-2013, 21:43
Quote:FOR lett tilgjengelig da vi er redd for hva GET kan finne på for å torpedere løsningen
Nah..mere redd for at GET skal banke på døra, via mitt brukernavn og flotte oppdaterte guide....
Det heter ikke i Gråsonen for ingenting Wink
Derfor holder jeg MIN EGEN oppdaterte guide for meg selv...dessverre.

Quote:Ellers er jeg enig at miljøet er lite... og det er jo ikke rart når det ikke finnes en enkel og god guide
Nah..tror mere det er fordi det er for knotete/arbeidskrevende og for ustabilt i forhold til GET's egen løsning. Som i bunn og grunn er perfekt - bortsett fra dette med å kunne beholde opptakene da...Wink
Dessuten - skal man først lage en oppdatert guide, må den OGSÅ ha link til lokalt lagrede filer (på feks MSPC.no) av ALLE nevnte programmer. Bare det å finne de rette filer er jo selsom reise via diverse tvilsomme sider...

Men for all del...en oppdatert guide er en god ting, bare så det er sagt Smile
10-04-2013, 08:44
(09-04-2013 21:43)dapre71 Wrote:  Dessuten - skal man først lage en oppdatert guide, må den OGSÅ ha link til lokalt lagrede filer (på feks MSPC.no) av ALLE nevnte programmer. Bare det å finne de rette filer er jo selsom reise via diverse tvilsomme sider...
Tvilsomme steder?

For GET på MediPortal trenger du:

oscam - full source tilgjengelig på http://download.oscam.cc/index.php
mdapi plus - ligger på sourceforge: http://sourceforge.net/projects/mdapiplus/
acamd - bruk google og du finner den på steder som er omtrent like tvilsomme som dette.

Så lokale kopier er så vidt jeg kan skjønne totalt unødvendig.
11-04-2013, 21:34
Quote:bruk google og du finner den på steder som er omtrent like tvilsomme som dette.
Takk for innspill. Godt du er enig da Wink Men du glemte NewCS.

Quote:Så lokale kopier er så vidt jeg kan skjønne totalt unødvendig.
Det var da en veldig bastant konklusjon...
At du er fortrolig med å laste ned via flere forskjellige og mere eller mindre ukjente sider, får så være, men jeg (med flere?) synes det er greit å forholde seg til en (1) seriøs, og gjerne norsk side.

Og hva er egentlig "unødvendig" med å gjøre en evnt guide enklere og fiks ferdig med (lokale) linker til de nødvendige filer ?

Skulle jeg lagt ut MIN guide, ville jeg selvfølgelig lagt inn linker (fortrinnsvis lokale) til alle de nødvendig filer. Kan jeg gjøre noe enklere og bedre for andre - så gjør jeg det. Det er bare den innstillingen jeg har.

Takk Smile
11-04-2013, 21:42 (This post was last modified: 11-04-2013 21:42 by urk.)
(11-04-2013 21:34)dapre71 Wrote:  Men du glemte NewCS.
Nei, jeg glemte ikke NewCS. Oscam gjør samme ting, bare bedre og man har full tilgang til source.
12-04-2013, 10:19
(11-04-2013 21:42)urk Wrote:  
(11-04-2013 21:34)dapre71 Wrote:  Men du glemte NewCS.
Nei, jeg glemte ikke NewCS. Oscam gjør samme ting, bare bedre og man har full tilgang til source.

Et annet argument for OScam er at man faktisk enkelt kan oppdatere kortet sitt via den også. Man kan rett og slett trashe GET boxen så fort man har funnet boxid.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 2 Guest(s)