Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Detaljer om hvordan EMM updates fungerer med CanalDigital?
12-03-2013, 15:15
Detaljer om hvordan EMM updates fungerer med CanalDigital?
Jeg har en viss ide om hvordan dette virker, men trenger noe mer detaljert info.

Bakgrunn

Jeg kjører 'det vanlige' oppsettet med mythtv, sasc-ng, newcsd, pcscd, og NT kortleser. For å få newcsd til å oppdatere EMM må sasc-ng og newcsd konfigureres med newcamd protokollen.

I mitt tilfelle er det desverre et problem at bruk av newcamd fører til relativt hyppige crash i sasc-ng. Sasc er adskillig mer stabil når jeg kjører radegast som protokoll, så jeg vil derfor primært kjøre med den.

På grunn av manglende oppdatering av kortet slutter mythtv å virke den andre tirsdagen i hver måned. Jeg lever forsåvidt greit med problemet ved at jeg har en gammel tuner med eget kort stående på kjøkkenet, og swapper kortene når det er nødvendig.

Det jeg imidlertid har tenkt litt på er et automatisert opplegg hvor jeg normalt kjører radegast protokoll, switcher til newcamd lenge nok til å fange opp oppdateringer, og så switcher tilbake.

Derav følgende spørsmål

Når sendes oppdaterte EMM'er?

Hvor lenge må newcamd være aktivisert for fange opp oppdateringer?

Jeg antar oppdatering bare vil skje når sasc-ng dekoder kanaler, altså jeg må schedulere noen opptak i perioden hvor newcamd protokollen er enablet?

Takknemlig for alle tips.
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
13-03-2013, 14:05
RE: Detaljer om hvordan EMM updates fungerer med CanalDigital?
Gjorde følgende test igår (som var 2. tirsdag i mars)

Byttet til newcamd protokoll på formiddagen
Kjørte et par timer med opptak iløpet av dagen
Byttet tilbake til radegast protokoll i 4-tiden

Det har tydeligvis oppdatert EMM ettersom sasc-ng/mythtv fortsatt dekrypterer og kjører opptak som normalt uten problemer. Da er det bare å legge inn en passende crontab-job og vente en måned for å se at det fortsatt virker :-)
13-03-2013, 14:57 (This post was last modified: 13-03-2013 14:57 by bompi75.)
(12-03-2013 15:15)jalla Wrote:  Jeg har en viss ide om hvordan dette virker, men trenger noe mer detaljert info.

Bakgrunn

Jeg kjører 'det vanlige' oppsettet med mythtv, sasc-ng, newcsd, pcscd, og NT kortleser. For å få newcsd til å oppdatere EMM må sasc-ng og newcsd konfigureres med newcamd protokollen.

I mitt tilfelle er det desverre et problem at bruk av newcamd fører til relativt hyppige crash i sasc-ng. Sasc er adskillig mer stabil når jeg kjører radegast som protokoll, så jeg vil derfor primært kjøre med den.

På grunn av manglende oppdatering av kortet slutter mythtv å virke den andre tirsdagen i hver måned. Jeg lever forsåvidt greit med problemet ved at jeg har en gammel tuner med eget kort stående på kjøkkenet, og swapper kortene når det er nødvendig.

Det jeg imidlertid har tenkt litt på er et automatisert opplegg hvor jeg normalt kjører radegast protokoll, switcher til newcamd lenge nok til å fange opp oppdateringer, og så switcher tilbake.

Derav følgende spørsmål

Når sendes oppdaterte EMM'er?

Hvor lenge må newcamd være aktivisert for fange opp oppdateringer?

Jeg antar oppdatering bare vil skje når sasc-ng dekoder kanaler, altså jeg må schedulere noen opptak i perioden hvor newcamd protokollen er enablet?

Takknemlig for alle tips.

Jeg har et spørsmål til deg ang newcamd protokollen. Kan du poste noen configfiler for hvordan denne fungerer. Jeg kjører radegast selv og får ikke EEM, men aner ikke hvordan jeg skal konfigurere sasc.ng og newcs for å bruke newcamd.
13-03-2013, 15:47 (This post was last modified: 13-03-2013 16:14 by jalla.)
Dette er filene jeg bruker. Passord/ipadresser er X'et ut.

(hmm sliter med å finne ut hvordan attachments virker her... ok cardclient.conf og newcs.xml må begge renames til .txt)

Attached File(s)
.txt  cardclient.txt (Size: 109 bytes / Downloads: 18)
.txt  newcs.txt (Size: 3.52 KB / Downloads: 21)
13-03-2013, 18:20
Totalt Off topic Wink

Men hva er poenget med å sensurere IP-adresser i eget nett? Det er jo ikke tilgjengelig fra utsiden uansett? (Hvis du ikke driver med CS da, det er jo ikke lov å diskutere her Wink )
13-03-2013, 19:10 (This post was last modified: 13-03-2013 19:10 by jalla.)
(13-03-2013 18:20)ChristianW Wrote:  Totalt Off topic Wink

Men hva er poenget med å sensurere IP-adresser i eget nett? Det er jo ikke tilgjengelig fra utsiden uansett? (Hvis du ikke driver med CS da, det er jo ikke lov å diskutere her Wink )

Mest for å understreke hva som må endres.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)