Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tv_grab_no - har Dagbladet lagt ned mobilsidene?
07-02-2013, 16:47
tv_grab_no - har Dagbladet lagt ned mobilsidene?
Ser at mythfilldatabase har feilet de siste dagene, og ser at det er tv_grab_no som feiler. Feilmelding:
[undefined=undefined]
fetching data: could not fetch http://www.dagbladet.no/mobil/tv/liste.h...il_tid=24, error: 404 Not Found, aborting
[/undefined]
Når jeg forsøker å gå dit manuelt, så finnes ikke hverken dagbladet.no/mobil/tv/ eller ../mobil/ lengre.
Noen som vet om DB har lagt ned mobilsidene sine?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
11-02-2013, 15:58
RE: tv_grab_no - har Dagbladet lagt ned mobilsidene?
Ser ut som disse sidene er borte for godt, det er nå ca en uke siden de forsvant.

Jeg har lagd meg en nødløsning basert på se.no, men det er ikke optimalt så det er kanskje på tide å se på intern scanning av EIT i MythTV.

Er det noen som har erfarring med å hente EIT fra kabelsignal på CanalDigital? Fungerer det stabilt (eller i det hele tatt) med MythTV 0.26?
13-02-2013, 10:27
tv_grab_no har vel ikke hatt noen maintainer på en stund?

Hva er det dere mangler i tv_grab_no_gfeed for å kunne bruke den?
13-02-2013, 13:25
Betyr det at tv_grab_no_gfeed er vedlikeholdt? Hva med kanaldekning eventuellt?

Det er riktig at tv_grab_no ikke vært vedlikeholdt på mange år.
Jeg har hacket en lokal versjon etterhvert som kanaler har kommet og gått på http://fredag.dagbladet.no/, men når den gamle dagbladsiden ikke eksisterer lenger er tv_grab_no uansett dødt. http://www.se.no og andre har et helt annet api.
13-02-2013, 14:42
Gfeed er vedlikeholdt i den sammenheng at pr i dag så vedlikeholder jeg de kanalene som eksisterer, men jeg har ikke lagt til noen kanaler på en stund. because perl... Tongue
14-02-2013, 15:13 (This post was last modified: 14-02-2013 15:16 by tingo.)
(13-02-2013 10:27)ChristianW Wrote:  tv_grab_no har vel ikke hatt noen maintainer på en stund?

Hva er det dere mangler i tv_grab_no_gfeed for å kunne bruke den?

Som nevnt i tråden: vedlikeholdt på egen basis :-)
Det eneste som mangler i tv_grab_no_gfeed er kanaler.
Per dags dato har jeg disse kanalene (som ikke er i gfeed): CNN, Travelchannel, MTVEurope, TCM + Cartoon Network, National Geographic (egentlig er det vel CNBC + NatGeo).
Ikke alle er like interessante, selvsagt. Smile

BTW, jeg bruker følgende nødløsning:
Code:
$ tv_grab_no_gfeed --output ~/work/tv.xml; replace nyhetskanalen.tv2.no nyhet.tv2.no disneychannel.no disneychannel.tv tv3.viasat.no tv3.no viasat4.viasat.no 4.viasat.no -- ~/work/tv.xml; mythfilldatabase --file 1 -1 ~/work/tv.xml
men har ikke orket å automatisere den (via cron eller MythTV) enda.
14-02-2013, 15:24
(13-02-2013 14:42)ChristianW Wrote:  because perl... Tongue

Vil dette hjelpe?

json2xmltv
yaml2xmltv
xmltv2json
xmltv2yaml

Da kan du parse data i hvilket som helst språk som har YAML eller JSON generatorer, og konvertere dette til xmltv i ettertid.
15-02-2013, 10:38
Jeg gjør allerede dette for endel kanaler. Men bruker da ruby og har små rubysnutter som genererer en forenklet xml-struktur, også har jeg en importer som drar disse inn i databasen.

Problemet er at hele rammeverket som lager guidene er bygget i perl. Alle xmltv-filene er generert av et rammeverk som henter data fra kanalene, lagrer i database, og eksporterer derifra til xmltv-filer.

Dette ønsker jeg å bygge opp på nytt i JS eller noe sånt.
15-02-2013, 15:33
(15-02-2013 10:38)ChristianW Wrote:  Jeg gjør allerede dette for endel kanaler. Men bruker da ruby og har små rubysnutter som genererer en forenklet xml-struktur, også har jeg en importer som drar disse inn i databasen.

Problemet er at hele rammeverket som lager guidene er bygget i perl. Alle xmltv-filene er generert av et rammeverk som henter data fra kanalene, lagrer i database, og eksporterer derifra til xmltv-filer.

Dette ønsker jeg å bygge opp på nytt i JS eller noe sånt.

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner problemet.

Eksport fra databasen fungerer fint og du har allerede programmer som kan dytte data inn i databasen uten at du trenger å bry deg med perl? Hva er det som må gjøres som gjør at du trenger å fikle med koden til rammeverket da?
15-02-2013, 15:40
Det er et godt spørsmål. I det siste har det nok vært at jeg ikke har orket å jobbe med det. Jeg har ingen god arbeidsplass hjemme (i sofan er ikke en god arbeidsplass Wink ) så alt blir veldig tiltak. Håper det blir endringer utover våren though.

I tillegg trengs enkelt parsebare datakilder..
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)