Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvordan fungerer egentlig Softcam?
08-12-2012, 17:25
Hvordan fungerer egentlig Softcam?
Kan noen forklare en nybegynner hvordan softcam fungerer?

Kan jeg dele et programkort på flere dekodere med det?

Mvh
Kjeb
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
09-12-2012, 21:15
RE: Hvordan fungerer egentlig Softcam?
En SoftCAM fungerer slik at den lar deg dele et programkort på flere tunere, ja.
10-12-2012, 15:43
Jeg funderer på og bruke et TBS 6984 (med 4 tunere i) og TBS3102 5 Crystal Phoenix/Smartmouse Card Reader. (om jeg trenger denne)
Og jeg bruker win 7 32 bit med Mediaportal. og kanal digital (jeg har en conax cam)

Hva programvare vil jeg trenge for og få dette til og virke?

Mvh
Kjeb
10-12-2012, 19:34
Det vet jeg ikke, dessverre. Bruker Linux / FreeBSD, og her bruker jeg OSCam og sasc-ng.
10-12-2012, 20:49
Det virker som at de fleste som driver med dette bruker linux ja...
Er det egentlig noen som bruker windows til dette?

-Kjeb
11-12-2012, 20:55
Mange som bruker softcam til Win., ja... Har ikke erfaring selv, men vet mange som bruker MDAPI/MDAPI plus med MediaPortal.
Visit this user's website Find all posts by this user
11-12-2012, 23:02
(10-12-2012 20:49)kjeb Wrote:  Det virker som at de fleste som driver med dette bruker linux ja...
Er det egentlig noen som bruker windows til dette?

-Kjeb

Selvsagt er det mange som bruker windows Mediaportal med MDAPI. Grunnen til Mediaportal er at det gir en mer komplett HTPC løsning
11-12-2012, 23:19
Jeg har brukt Mediaportal til TV noen år nå, men har aldri forsket noe på softcam før Smile

Er MDAPI et Mediaportal plugginn?
Og trenger jeg noe mer?

Vil dette virke med den hardwaren jeg har nevnt tidligere i tråden? eller er det forskjell fra kortleser til kortleser?

mvh
Kjeb
12-12-2012, 00:10
Når nye XBMC kommer ut, ca rundt jul tenker jeg. Så har jeg planer om å sette opp LiveTV i XBMC mediasenteret mitt. I dag kjører jeg oscam, cccam på en debianserver med NT leser.

LiveTV i XBMC kan settes opp med ARGUS TV som backend, også følger client med i den nye XBMC releasen (12 - Frodo).

Dette tror jeg og håper blir utmerket! Smile
12-12-2012, 14:25
(11-12-2012 23:19)kjeb Wrote:  Jeg har brukt Mediaportal til TV noen år nå, men har aldri forsket noe på softcam før Smile

Er MDAPI et Mediaportal plugginn?
Og trenger jeg noe mer?

Vil dette virke med den hardwaren jeg har nevnt tidligere i tråden? eller er det forskjell fra kortleser til kortleser?
MDAPI er et lag som ligger mellom MediaPortal og softcam (f.eks. Acamd). Du bør installere MDAPI+, bruk Google eller søk her på forumet. MediaPortal har et eget plugin-begrep, og MDAPI er ikke en plugin i slik MediaPortal-terminologi.

softcam-programmet snakker så med en "card-server", jeg har best erfaring med oscam, med newcs fungerer sikkert også.

Gangen i dette er altså: MediaPortal<-->MDAPI<-->Softcam<-->Cardserver<-->(kortleser)

Hvorvidt den aktuelle kortleseren fungerer med oscam eller newcs vet jeg ikke, da må du bruke Google. Jeg (og de fleste andre på forumet) bruker kortleseren fra Norsk Tipping, som er en Omnikey 3121 med andre merkelapper.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)