Post Reply 

Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Win7 og planlagte oppgaver: Problem med kataloger på server
20-03-2011, 19:18
Har batch fil som skal kjøres som planlagt oppgave. I den har jeg både kopiering av filer med robocopy og eget program som bearbeider EPG data og skriver til både WMC PCen (Windows 7 64-bit) og til serveren min.

Serveren er mappet opp som drive S:

Hverken S:\min_katalog, \\db-server\min_katalog, eller med IP adressen \\xxx.xxx.xxx.xxx\min_katalog fungerer Alt hvirker når jeg kjører batfilen manuelt, men ikke når den kjøres som planlagt oppgave.

Alt virket fra Windows XP Professional (MCE2005), men da med xcopy i stedet for robocopy og som sagt manuell kjøring av bat filen virker. Er det noen som kan komme med tips?
Find all posts by this user
Quote this message in a reply
20-03-2011, 22:51
Kan det ha noe med brukeren du kjører den planlagte oppgaven som?
21-03-2011, 21:25 (This post was last modified: 21-03-2011 21:26 by Amatoren.)
[quote name='ChristianW' timestamp='1300654285' post='5595']
Kan det ha noe med brukeren du kjører den planlagte oppgaven som?
[/quote]
Tusen takk for svar!

Når jeg legger inn oppgaven så må jeg skrive inne passordet til den eneste brukeren jeg har registrert på PCen som har Administrator rettigheter. Trodde da at det skulle gå greit, men dengang ei.
Alle PCene (samt laptopen fra arbeid) her i huset kan lese og skrive til serverens delte kataloger. Under Windows XP så gikk det greit med planlagte oppgaver. Det virker når jeg kjører bacth filen manuelt.

Så jeg derfor står jeg nå fast......
21-03-2011, 22:31
Husk at du er avhengig av å være innlogget for at den skal mappe opp stasjonsbokstavene. Tror jeg...
22-03-2011, 08:47
[quote name='ChristianW' timestamp='1300739504' post='5604']
Husk at du er avhengig av å være innlogget for at den skal mappe opp stasjonsbokstavene. Tror jeg...
[/quote]
Men han hadde vel forsøkt med UNC-syntaks også (\\host\share). Dersom maskinen og brukeren er med i et domene (Active Directory), burde det fungere. Hvis ikke er man vel avhengig av at serveren har definert en bruker med samme navn og passord.

Evt. må man legge inn oppkobling mot share i jobben som kjøres (NET USE \\server\share /USER:xxxx <passord>)

Jeg foreslår å kjøre jobben med output til fil, da får man i hvert fall se hvilke feilmeldinger som dukker opp. Se denne lenken for beskrivelse:
http://richarddingwall.name/2009/01/26/c...uled-task/
22-03-2011, 15:43
Jeg deler katalogen fra serveren (Ubuntu) med Samba og satt inn deling til alle uten passord bruk. Windows 7 PCen er alltid innlogget (HTPC her hjemme hjemmet og mye brukt for opptak og avspilling - derfor alltid innlogget).

Jobb PCen min som er satt opp for innlogging i domene virker også mot serveren. Som jeg skrev tidligere:
Quote:Under Windows XP så gikk det greit med planlagte oppgaver.
Ingen endring er gjort på serveren.
23-03-2011, 00:15
Hmm, kan det være Samba-relatert?
Her er en side om win7 fra Samba-wikien: https://wiki.samba.org/index.php/Windows7
10-04-2011, 14:21 (This post was last modified: 10-04-2011 14:31 by Amatoren.)
Da ser det ut til at jeg har en stabil løsning. Jeg har gjort to forandringer, men ettersom det virker så har jeg ikke tenkt i første omgang å endre på noe mere for testing. Det har gått OK i ca. to uker nå.

Først endret jeg på rettighetene fra Kjør med høyeste tilgangsrettigheter (fjernet valget).
[Image: Rettigheter.jpg]

Derettter fjernet jeg Start i (fjernet katalogen som bat filen er i).
[Image: Start_i.jpg]

Selvfølgelig takker jeg for innspill, selv om løsningen ble en annen enn Samba configurasjonen.
Post Reply 

Forum Jump:

User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)