mspc.no
Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - Printable Version

+- mspc.no (http://mspc.no/forum)
+-- Forum: Mediesenter (/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Gråsonen (/forumdisplay.php?fid=13)
+---- Forum: GET (/forumdisplay.php?fid=22)
+---- Thread: Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" (/showthread.php?tid=1317)

Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - tingo - 05-05-2015 20:41

Fikk et skriv i posten i dag, om at jeg må bytte Getboxen min (den originale, sølvgrå) til en Get box Mikro, ettersom den vil slutte å fungere 19 mai...
Betyr dette at programkortet som jeg har slutter å fungere også?
Noen som vet?

Get boxen har aldri vært i bruk (ikke pakket ut en gang), jeg bruker kun programkortet. Jeg trenger egentlig ikke en ny Get box, ettersom jeg ikke bruker den.

RE: Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - urk - 06-05-2015 09:03

(05-05-2015 20:41)tingo Wrote:  Fikk et skriv i posten i dag, om at jeg må bytte Getboxen min (den originale, sølvgrå) til en Get box Mikro, ettersom den vil slutte å fungere 19 mai...
Betyr dette at programkortet som jeg har slutter å fungere også?
Noen som vet?

Get boxen har aldri vært i bruk (ikke pakket ut en gang), jeg bruker kun programkortet. Jeg trenger egentlig ikke en ny Get box, ettersom jeg ikke bruker den.
Det gamle kortet vil slutte å virke, hos meg så det ut til at Get til og med sendte ut oppdateringer som fjernet eksisterende koder på det.

Hva med å lese 3 tråder under der du poster:

http://mspc.no/forum/showthread.php?tid=1314&pid=7489#pid7489

RE: Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - tingo - 07-05-2015 16:44

(06-05-2015 09:03)urk Wrote:  Det gamle kortet vil slutte å virke, hos meg så det ut til at Get til og med sendte ut oppdateringer som fjernet eksisterende koder på det.

Hva med å lese 3 tråder under der du poster:

http://mspc.no/forum/showthread.php?tid=1314&pid=7489#pid7489
Har lest den tråden (for en stund siden), men fikk ikke med meg at samme problemstilling også var nevnt der.
Takker.

RE: Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - trondmm - 07-05-2015 17:53

(05-05-2015 20:41)tingo Wrote:  Fikk et skriv i posten i dag, om at jeg må bytte Getboxen min (den originale, sølvgrå) til en Get box Mikro, ettersom den vil slutte å fungere 19 mai...

Interessant. Jeg fikk brev om at jeg burde bytte min gamle Get box PVR (altså SD-PVRen) da BBC Earth ble lansert, fordi den kun ville være tilgjengelig i HD. Men, det virket ikke som jeg absolutt måtte bytte. Om de faser ut standard Get box, regner jeg med Get box PVR følger med i samme slengen. Da vil jeg tro at de vil fjerne alle SD-kanaler som finnes i HD, og samtidig gå over til å sende de resterende SD-kanalene i h264, i stedet for MPEG2. Det burde i hvert fall frigjøre en del plass til flere kanaler.

RE: Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - tingo - 21-05-2015 17:47

Oppdatering: I dag fikk jeg en SMS fra Get om at "boksen er nå stengt ned" (og jeg jeg fortsatt kan bestille Get box Mikro uten kostnad).
Dermed så tok jeg og testet om VLC fortsatt kan spille av fra Tvheadend - det klarer den ikke. I Oscam så ser det fortsatt ut som om kortet har "entitlements", men når Tvheadend forsøker og dekryptere så får jeg denne i Oscam-loggen:
Code:
2015/05/21 17:51:33 E70000 r card1 [videoguard2] classD3 ins54: status 90 00 = ok but cw=00 -> channel not subscribed
så vet vi det.

RE: Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - tingo - 24-05-2015 18:44

Fikk pakken fra Get i går, i dag hadde jeg tid til å se på det.
Ganske enkelt:
- ta ut nytt smartkort fra pakka, sette den inn i kortleseren
- oppdatere filene til oscam med nytt caid (0941 istedet for 0926) og ny BoxID (bruke siffer 6-15 fra NDS nummeret)
- starte oscam på nytt
- sende aktiverings-SMS til Get.

RE: Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - multiscan - 27-05-2015 22:13

Nå måtte jeg bytte også.

Etter en del frem og tilbake virker det med oscam. Siffer 6-15 fra NDS nummeret, og så byttet jeg CAID etter oppskriftene ovenfor.
Ville dog ikke virker før jeg hadde satt det i Micro-boksen og fått det til å virke der. Da virket det med en gang etterpå.

Men; jeg kjører egentlig NewCS og ikke Oscam på hovedboksen min, og det får jeg ikke til. Satt selvfølgelig inn ny boxkey der også, men fant ikke sted å endre CAID. Foreløpig fungerer det altså ikke, selv om det fungerer på Oscam.

Har noen fått det til å fungere med NewCS?

RE: Get bytter "Get box" til "Get box Mikro" - trondmm - 17-02-2016 15:06

(07-05-2015 17:53)trondmm Wrote:  Om de faser ut standard Get box, regner jeg med Get box PVR følger med i samme slengen. Da vil jeg tro at de vil fjerne alle SD-kanaler som finnes i HD, og samtidig gå over til å sende de resterende SD-kanalene i h264, i stedet for MPEG2. Det burde i hvert fall frigjøre en del plass til flere kanaler.

Ikke særlig viktig, men la akkurat merke til at SD-kanalene nå sendes i h264, med litt under halvparten av bitraten de brukte tidligere. I samme slengen ser jeg også at FEM, VOX, TLC og Discovery Channel har blitt oppgradert til HD