mspc.no

Full Version: Digital Devices Octopus Net (SAT>IP)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Har akkurat lagt inn bestilling på en DD Octopus Net DVB-C/T med fire tunere.

[Image: DD-onetctctvers1.jpg]

Den har vært omtalt i en annen tråd tidligere, men jeg tenkte det kunne være greit å ha en egen tråd om den.

(Litt malplassert i Get-forumet, kanskje, siden den kan være relevant for alle leverandører, men siden det vil være naturlig å blande inn softcam i diskusjonen, synes jeg ikke jeg kunne plassere tråden utenfor Gråsonen.)

Anyway - Den store planen er å bruke den med Get kabel-TV, sammen med tvheadend (og softcam). Men det er ikke umulig at jeg vil benytte anledningen til å eksperimentere litt med mumudvb o.l. også. Jeg har ikke de helt store forventningene til at alt skal fungere rett ut av boksen, men det skal bli gøy å prøve i hvert fall.
Absolutt en spennende boks! Gleder meg til å høre mer om dine erfaringer med den Smile
[Image: shippingstatus.png]

ihihihihihi

Ser ut som den kommer litt kjappere enn jeg hadde trodd. Så da regner jeg med å få satt i gang med testing i løpet av tirsdagskvelden.

Jeg oppdaget i helgen at DVBViewer Pro skal ha fått støtte for SAT>IP allerede, så planen blir da å først prøve NRK (ukryptert) fra bakkenettet med DVBViewer. Om det går bra, går jeg videre på Get og de ukrypterte kanalene der. Deretter vil jeg teste om det funker med softcam (I utgangspunktet Acamd, men kom gjerne med forslag hvis det er noe som funker bedre).
Har selv testet boksen litt (S2-varianten), og den fungerer fin-fint. Eneste minuset så langt er at CI-modulen fortsatt ikke er støttet i DVBLink TVSource, så hvis man er avhengig av (hardware) CAM, så må man bruke en avspiller som støtter denne, noe visstnok f.eks. MediaPortal gjør. Men bruker man softcam er ikke dette noe issue.
(flyttet til Gråsonen, siden boksen også er relevant for andre signaltilbydere)
(25-02-2014 15:32)HTPC.no Wrote: [ -> ](flyttet til Gråsonen, siden boksen også er relevant for andre signaltilbydere)

Ai. La ikke merke til at det var mulig å poste i Gråsonen også. Trodde det bare var en "katalog" med underforumer.
(25-02-2014 15:30)HTPC.no Wrote: [ -> ]Har selv testet boksen litt (S2-varianten), og den fungerer fin-fint. Eneste minuset så langt er at CI-modulen fortsatt ikke er støttet i DVBLink TVSource, så hvis man er avhengig av (hardware) CAM, så må man bruke en avspiller som støtter denne, noe visstnok f.eks. MediaPortal gjør. Men bruker man softcam er ikke dette noe issue.

Fikk den i går, og har fått den til å fungere greit for ukrypterte kanaler. Fikk ikke Acamd til å dekryptere noen av de krypterte kanalene via DVBViewer. DVBViewer klager bare over "no hardware", og Acamd-loggen viser ingen tegn til at DVBViewer har prøvd å bruke Acamd i det hele tatt.

Det jeg synes er hakket verre, er hvordan man tuner kanaler i denne boksen. Med forbehold om at jeg ikke har gått glipp av noe veldig opplagt, altså. DVBViewer klarer fint å tune inn kanaler fra boksen og streame disse, men jeg har ikke funnet noen måte å lagre DVBViewers kanalliste på boksen, noe man må hvis man er interessert i å bruke multicaststreaming direkte fra den. Så langt er den eneste måten jeg har funnet, å laste opp komaseparerte tekstfiler som ser sånn omtrent slik ut:

Quote:CATEGORY,TITLE,SYSTEM,FREQ,SR,MOD,RADIO,ENC,PIDS,TRACKS
"Get","NRK1","dvbc",272000,6900,"256qam",0,0,"P0:640:512:256:8180:576","A640:512"
"Get","NRK2","dvbc",272000,6900,"256qam",0,1,"P0:1699:1698:1696:1697:1700:1701","A1699:1698"
"Get","TV2 Zebra HD","dvbc",418000,6900,"256qam",0,0,"P0:1648:1651:1650:1649:8191:48","A1648:1651"
"Get","TV2 Sport HD","dvbc",418000,6900,"256qam",0,0,"P0:1667:1664:1665:1666:8191:48","A1667:1664"
"Get","TV8","dvbc",272000,6900,"256qam",0,0,"P0:1666:1665:1664:1665","A1666:1665"

Det er ikke spesielt brukervennlig, akkurat.

Heldigvis er det ikke store jobben å lage et skript som konverterer tvheadend-konfigen min, så jeg regner med å få laget en liste med alle kanaler i løpet av kort tid.

Jeg registrerer for øvrig at det i /usr/share/dvb ligger en (utdatert) liste over frekvenser Get bruker, så kanskje boksen faktisk kan tune inn kanaler på egen hånd også.

Vel, vel. Ikke helt perfekt rett ut av boksen, altså, men jeg mener den har stort potensiale. Det aller viktigste nå er selvfølgelig å få dekryptering til å fungere. Så kan jeg heller se på server-side tuning senere.
Slike bokser er interessant. Men hva med stand-alone hardware klienter? Noen som har funnet noe slikt?
(01-03-2014 14:22)ChristianW Wrote: [ -> ]Slike bokser er interessant. Men hva med stand-alone hardware klienter? Noen som har funnet noe slikt?

http://www.satip.info/products/SAT%3EIP%20Clients
Kunne jeg kjørt RiksTV på denne?
(Er det ett CI slot jeg ser der foran?)

Jeg ønsker å kjøre det mot Windows7 Mediasenter, gjerne gjennom DVBLink. Eller var det slik at DVBLink ikke fikset den?

EDIT:
Ø nei det er jo ikke Terrestrial tuner det der, sorry Smile
Pages: 1 2
Reference URL's