MSPC Forum
September 05, 2010, 17:41 *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length

Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Forumet, forsiden, xmltv-dataene osv (viktig)  (Read 648 times)
ChristianW
Administrator
Wiki

Gravatar

« on: July 16, 2010, 13:51 »

Da Georg ("georgaeie") skal bytte jobb 1.september vil vi ikke lenger ha muligheten til å drifte mspc.no og guidefeed på den serveren han sponser oss med.

Dette kommer til å innebære endel endringer for oss...

Forumet:
Jeg har innsett at jeg ikke har kapasitet til å drifte dette på nåværende tidspunkt. Hvis forumet skal bestå så trenger det derfor en ny sysop. Vedkommende vil være nødt til å ta over hele den daglige driften av forumet inkl. finne egnet hosting. Jeg ønsker at forumstyret skal bestå, dette består av meg og Jan-Egil akkurat nå ("JEG"). Den nye sysopen vil bli innlemmet i dette. Dette er derimot ingen forutsetning for overtagelse.

Wikien:
Denne drifter egentlig seg selv, men denne må også finne et nytt sted å bo. Den kan evt flyttes til Wikia eller en annen "felleshost" for wikier. Hvis noen ønsker å ta over driften av denne så si ifra.

Forsiden:
Forsiden består av en Wordpress installasjon... Det skjer bortimot ingenting der så den kommer bare til å bli tatt bort hvis ingen ønsker å forbarme seg over den og sprutse den opp litt Smiley Den har potensiale til å bli noe, men da må det være noen som er mer "på" enn meg som har ansvaret. Det skjer ikke så veldig mye rundt mediasentra, så det lille som skjer må evt fanges opp.

Guidefeed:
Guidefeed vil bli skilt helt ut ifra mspc.no. Forumkategoriene vil bli fjernet. Det vil etter hvert bli satt opp en eller annen form for kommunikasjonsløsning for bugs og ønsker, men har ikke helt funnet ut hva ennå. Ny adresse for data og annen info om dette er epg.no.
Jeg kommer til å legge om url i XMLTV-grabberen ganske snart, men kommer også til å holde gammel url aktiv til et par mnd etter XMLTV-release med oppdatert grabber.
Selve prosessen er allerede flyttet til en ny server (Linode) og denne vil ta over i nær framtid. Da vil også TVNorge/FEM komme tilbake. Sannsynligvis også Disneykanalene. Dette vil skje sømløst...

Domenet:
Jeg kommer til å beholde domenet under mitt navn foreløpig. Det vil være forumstyret som i realiteten har kontroll med hva det skal brukes til med tanke på subdomener etc. Det er også knyttet epost-adresser til dette domenet, disse vil bestå foreløpig. Jeg betaler for disse.

Har jeg glemt noe da?
MSPC.NO er død, leve MSPC.NO

Håper noen ønsker å ta over ballen. Det ligger mye informasjon i forumet som ikke bør forsvinne.

Og en ting til. Før en evt flytting av forumet vil alle som har en postcount på under 3 og ikke har logget inn på 200 dager bli slettet...

Mvh,
Christian Wattengård
tingo
Medlem uten grenser
Wiki
*

« Reply #1 on: July 16, 2010, 14:14 »

Oj, endringer er alltid skummelt. Jeg liker dette forumet veldig godt, jeg.
Er det noen andre som kan tilby gratis hosting?
Hva kreves egentlig av serveren som dette skal hostes på?

Torfinn
ChristianW
Administrator
Wiki

Gravatar

« Reply #2 on: July 16, 2010, 16:17 »

Det er kun forumet og evt wiki/wordpress som trenger nytt sted å bo. Så det trenger en vanlig webhost med php/mysql støtte.

-C-
rhyvu
Medlem uten grenser
Velkommen
*

« Reply #3 on: July 17, 2010, 10:24 »

Jeg er enig dette høres skummelt ut og vil ikke miste forumet. Selv om jeg kanskje sjeldent skriver et innlegg, så er jeg ofte her og leser og vil ikke miste det. Håper dere finner en løsning.
JEG
Administrator
Wiki

WWW Email
« Reply #4 on: July 17, 2010, 16:33 »

Håper virkelig at forumet består. Dersom vi får inn friske krefter, tror jeg faktisk det kan styrkes. Vet det er mange "lurkere" som benytter seg av forumet, men aktiviteten har dog vært noe laber i det siste, noe som gjelder HTPC generelt - dog tror jeg på en renessanse for begge Grin

-=- Send meg en PM om du ønsker tilgang til Gråsonen -=-
fmr
Velkommen
*

Email
« Reply #5 on: July 29, 2010, 03:44 »

hva er egentlig status på guidefeed/smltv-data?
fmr
Velkommen
*

Email
« Reply #6 on: August 04, 2010, 00:54 »

i dag forsvant den helt (dvs alle filene på http://epg.mspc.no/xmltv/ er borte). hjelp...
ChristianW
Administrator
Wiki

Gravatar

« Reply #7 on: August 04, 2010, 03:27 »

Minor detail Tongue

Det er tilbake igjen nå. Skal få oppdatert xmltv-pakken slik at scriptet peker til rett adresse siden den bytter snart.

-C-
fmr
Velkommen
*

Email
« Reply #8 on: August 05, 2010, 02:01 »

flott, takk.

hva er egentlig rett adresse?
ChristianW
Administrator
Wiki

Gravatar

« Reply #9 on: August 05, 2010, 03:58 »

Det vil være data.epg.no som er korrekt adresse heretter. Den andre vil fases ut etter hvert.

-C-
jeevan2503
Velkommen
*

Email
« Reply #10 on: August 05, 2010, 05:12 »

hei,

det koster da ikke så veldig mye å drifte et forum som har relativt lavt aktivitet?
servage.net tilbyr billig hosting og de av dere som har jobb burde da donere litt penger. 7EURO i måneden er småtteri?

mspc.no er en flott side og jeg håper den kan leve lenge!
ChristianW
Administrator
Wiki

Gravatar

« Reply #11 on: August 05, 2010, 06:22 »

Neida...
Det er mye billig hosting... Og det er egentlig ikke hostingen som er problemet, jeg har tilgang på hosting til et par dollar i mnd... Det er administrasjonen som er arbeidet...

-C-
Pages: [1]
  Print  

Jump to: