Da Georg ("georgaeie") skal bytte jobb 1.september vil vi ikke lenger ha muligheten til å drifte mspc.no og guidefeed på den serveren han sponser oss med.
Dette kommer til å innebære endel endringer for oss...
Forumet:Jeg har innsett at jeg ikke har kapasitet til å drifte dette på nåværende tidspunkt. Hvis forumet skal bestå så trenger det derfor en ny sysop. Vedkommende vil være nødt til å ta over hele den daglige driften av forumet inkl. finne egnet hosting. Jeg ønsker at forumstyret skal bestå, dette består av meg og Jan-Egil akkurat nå ("JEG"). Den nye sysopen vil bli innlemmet i dette. Dette er derimot ingen forutsetning for overtagelse.
Wikien:Denne drifter egentlig seg selv, men denne må også finne et nytt sted å bo. Den kan evt flyttes til Wikia eller en annen "felleshost" for wikier. Hvis noen ønsker å ta over driften av denne så si ifra.
Forsiden:Forsiden består av en Wordpress installasjon... Det skjer bortimot ingenting der så den kommer bare til å bli tatt bort hvis ingen ønsker å forbarme seg over den og sprutse den opp litt

Den har potensiale til å bli noe, men da må det være noen som er mer "på" enn meg som har ansvaret. Det skjer ikke så veldig mye rundt mediasentra, så det lille som skjer må evt fanges opp.
Guidefeed:Guidefeed vil bli skilt helt ut ifra mspc.no. Forumkategoriene vil bli fjernet. Det vil etter hvert bli satt opp en eller annen form for kommunikasjonsløsning for bugs og ønsker, men har ikke helt funnet ut hva ennå. Ny adresse for data og annen info om dette er epg.no.
Jeg kommer til å legge om url i XMLTV-grabberen ganske snart, men kommer også til å holde gammel url aktiv til et par mnd etter XMLTV-release med oppdatert grabber.
Selve prosessen er allerede flyttet til en ny server (Linode) og denne vil ta over i nær framtid. Da vil også TVNorge/FEM komme tilbake. Sannsynligvis også Disneykanalene. Dette vil skje sømløst...
Domenet:Jeg kommer til å beholde domenet under mitt navn foreløpig. Det vil være forumstyret som i realiteten har kontroll med hva det skal brukes til med tanke på subdomener etc. Det er også knyttet epost-adresser til dette domenet, disse vil bestå foreløpig. Jeg betaler for disse.
Har jeg glemt noe da?
MSPC.NO er død, leve MSPC.NO
Håper noen ønsker å ta over ballen. Det ligger mye informasjon i forumet som ikke bør forsvinne.
Og en ting til. Før en evt flytting av forumet vil alle som har en postcount på under 3 og ikke har logget inn på 200 dager bli slettet...
Mvh,
Christian Wattengård