cinemarillion
Velkommen
|
 |
« on: July 16, 2010, 13:42 » |
|
Hei.
Nå trenger jeg hjelp an noen lyse hoder. Jeg klarer ikke å få til rikspakken fra rikstv. Jeg har to nye TV kort, Technotrend ct-3650 og Terratec H7, programkort og rikstv cam. Jeg har prøvd i XP og i W7, i Mediaportal, dvbviewer, dvbviewer beta, technotrend-viewer og 7MC med totalt 6 forskjellige drivere på de to kortene, og ingen ting gir resultater. Mistenker at det er noe galt et sted, men jeg kommer meg inn i CAM-menyen i visse konfigurasjoner, og dette mener jeg er et potensielt bra tegn.
MP gir enten "kanalen er kryptert" eller "unable to create graph". 7MC sier at kanalen er kryptert. DVBV sier ingen ting, bare svart skjerm, og CAM-meny.
Jeg vet ikke hvor jeg skal fortsette å lete.
På forhånd takk
Cinemarillion
|
|
|
|
« Last Edit: August 02, 2010, 07:25 by cinemarillion »
|
|
|
|
|
|
JEG
|
 |
« Reply #1 on: July 17, 2010, 16:34 » |
|
Bare for å være HELT sikker: Du har fått RiksTV til å paire kort og CAM?
|
|
|
|
|
|
-=- Send meg en PM om du ønsker tilgang til Gråsonen -=-
|
|
|
cinemarillion
Velkommen
|
 |
« Reply #2 on: July 18, 2010, 11:59 » |
|
De er kjøpt fra samme butikk, og skulle være para i utgangspunktet, men for sikkerhetsskyld ringte jeg og forsikra meg om det. Det ble bekreftet fra RiksTV at paringen var i orden. FTA går helt fint. Det er litt varierende signalstyrke, men bla "the voice" har mellom 95% og 100% i dvbv.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Renegade
Medlem uten grenser
Wiki
|
 |
« Reply #3 on: July 19, 2010, 02:56 » |
|
Høres ut som om kortene ikke finner cam i det hele tatt. Har du en CAM pr tuner?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cinemarillion
Velkommen
|
 |
« Reply #4 on: July 19, 2010, 08:40 » |
|
Jeg har kun en cam, men jeg har flyttet den mellom tv-kortene for å feilsøke. Til en viss grad er jeg enig, men med riktige drivere kommer jeg inn i cam-menyen i både MP og DVBV, med informasjon om abonnementet, serienummer osv. Det gjør at jeg ikke tror det er noe i veien med CAMen eller CIen. Men det er jo ikke sikkert jeg har rett i det. Jf. denne tråden på MP-forum: http://forum.team-mediaportal.com/mediaportal-1-1-0-rc-3-6-519/technotrend-scrambled-channel-82296/index6.html så kan det virke som at det er noe med technotrend-driveren, men de sier at 1.0.2.20 driveren skulle funke, men med bluescreens, men jeg har ikke fått til det heller. Det må vel være noe galt med driver, CAM eller Ci eller noe. Skulle likt å visst hva.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Renegade
Medlem uten grenser
Wiki
|
 |
« Reply #5 on: July 23, 2010, 17:39 » |
|
Kan du legge ved en tv.log (C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\log (Win 7)) etter å ha forsøkt vise en kodet kanal?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cinemarillion
Velkommen
|
 |
« Reply #6 on: July 24, 2010, 07:19 » |
|
Her kommer den. God ide!
Det aktuelle er på 15:49, masse unødvendig før det.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Renegade
Medlem uten grenser
Wiki
|
 |
« Reply #7 on: July 24, 2010, 08:54 » |
|
Ok, ser ut til at noe annet bruker CAM og MP ikke får tilgang til den, klue er her: "TechnoTrend: CI module inserted but not yet ready" Har du noe annet som bruker CAM samtidig som MP?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cinemarillion
Velkommen
|
 |
« Reply #8 on: July 25, 2010, 10:41 » |
|
Takk for hjelp. Nei, jeg tror ikke det, med mindre dvbviewer eller noe bruker den, så jeg tipper enten at det er noe med driveren, eller kanskje mest sannsynlig CAMen det er noe gæli med. Skulle hatt enten en riksTV-ready tv eller en fungerende cam for å prøve (Drammensområdet  ). C
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zulo
Velkommen
|
 |
« Reply #9 on: July 26, 2010, 08:43 » |
|
Kan det være at nye kort ikke virker fordi det må "oppdateres" via tuneren? Det jeg sikter til her er den prosedyren der man setter tvn på f.eks nrk i 2 timer så kortet blir oppdatert. Spørsmålet er da om tunere og htpc løsninger støtter slikt?
Har selv samme problemet, rikstv men får ikke til krypterte kanaler og kjenner en som har samme problemet med canal digital, nytt kort og cam som er parret fra canal digital men får ikke inn krypterte kanaler..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
fermate
Medlem uten grenser
Wiki
|
 |
« Reply #10 on: July 27, 2010, 00:18 » |
|
Jeg ser du nevner Terratec H7. Vær klar over at driveren dens ikke takler 2 kort samtidig (Ikke i Windows ivertfall)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cinemarillion
Velkommen
|
 |
« Reply #11 on: July 27, 2010, 03:05 » |
|
Kan det være at nye kort ikke virker fordi det må "oppdateres" via tuneren? Det jeg sikter til her er den prosedyren der man setter tvn på f.eks nrk i 2 timer så kortet blir oppdatert. Spørsmålet er da om tunere og htpc løsninger støtter slikt?
Har selv samme problemet, rikstv men får ikke til krypterte kanaler og kjenner en som har samme problemet med canal digital, nytt kort og cam som er parret fra canal digital men får ikke inn krypterte kanaler..
Jeg har vært inne på tanken, og har forsåvidt sett noe på NRK, og forsøkt å latt tuneren stå på TV2 (som jeg har hørt en nevne) selv om jeg ikke har fått signal, men det har ihvertfall ikke løst problemet mitt. Kan jo prøve å la den stå lengre på NRK, og se om det hjelper. Noen som vet noe om dette? Kan htpc/mediaportal osv håndtere dette? Må man ha en tunerboks i tillegg? Har jo lyst på ny TV, men føler det er litt overkill å kjøpe ny tv for å fikse dette. @fermate: Tolererer ikke H7 andre TV-kort id et hele tatt? Jeg trodde det bare var to H7 i samme maskin driveren ikke håndterte? Det kan jo være en del av forklaringen til det TV-kortet, men siden det er problemer med begge blir jeg litt mer usikker. Cinemarillion
|
|
|
|
|
|
|
|
|
cinemarillion
Velkommen
|
 |
« Reply #12 on: August 02, 2010, 07:25 » |
|
RiksTV fiksa det. Det var noe galt med CAM-instillingene, ho sendte en oppdatering med TV-signalet, og vips var det i orden. Nå er det bare problemene med Technotrend-driverne som gjenstår.
C
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|